ISIS-vevlager?

Stålis

Aktiv medlem
ISIS-vevlager?
Funderar på att köpa nytt vevparti framöver. Vill ha ett lätt och hållbart typ Middleburn RS7 men då måste man köra ISIS-lager, men det verkar som att det bara finns skit enligt betygen man läser?

Alternativet heter väl Saint men det väger ju en hel del till..

ISIS-vevlager?
http://www.cyclecomponents.com/cgi-...0&visa=1-30&Sort=A.Beskr&Visn=Std&Kampanj_ID=

SKF BXC 300 ISIS 68-113mm 520kr
SKF701-13.jpg

/Adam

ISIS-vevlager?
Wetterhall skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej!
>
> Jag skulle sattsa på ett rpm lager för isis. Har
> kört med mitt i 2 VINTRAR på min saltmoppe med
> ett par truvativ stylo vevar och det har fungerat
> hur bra som helst. Inte en inikering till glapp i
> lagret, dessutom helt ok i vikt. Fundera på det!
>
> Kommer länk här:
> http://evaldsmtb.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodi
> d=10251
>
> Mvh
> www.wetterhall.se

Intressant! Vilken typ av cykling har saltmoppen fått utstå? Det låter onekligen som en pendlarhoj snarare än en seriös skogs- eller FR-cykel.

Jag är nyfiken på om det finns fler trovärdiga ISIS-lager i lägre prisklass (<700kr). Detta då jag tror att man kan räkna med max 6 månader för ett ISIS-lager...
Mitt senaste pajjade på 1,5 månads skogscykling och 5 dagars gubbfettoDH i alperna.
Det var ett Truvativ Gigapipe Team DH (den dubbellagrade varianten)

ISIS-vevlager?
Jag har kört med mitt StrongLight ISIS som Phil monterade in efter min väl dokumenterade polygripdemontering av det gamla FSA-lagret. Det var nog i Juli 2004 och det börjar ge upp först nu. Det har legat i skrotlåda i något halvår också men det har faktiskt rullat en hel del.

ISIS-vevlager?
Ooops, ska inte ens fråga hur det gick till då det inte är launchat i Svedala och då inte ens momentum kan få loss det :)

Beställning kommer! så fort jag har kontrollmätt hylsan

ISIS-vevlager?
Angående RPM isis lager.

Saltmoppe är en hoj som jag kör mina distanspass på, egentligen en focus team raven som jag har kittat med lite hyfsade prylar. Den går länge och ibland väldigt hårt i väldigt dåligt väder så håller ett lager på en sådan cykel så är det inga problem att använda det till vad du än har tänkt dig. Det är inne på andra vintern nu och ingen tillstymmelse till glapp. Jag kör 12-16 timmar i veckan på den, motsvarar väl 25-35 mil kan jag tänka beroende på vecka.

Trots att det är ett billigt lager så verkar det hålla. Det är dina pengar, detta är bara ett tips och råd från en som testat.

Mvh
Alexander Wetterhall
www.wetterhall.se

ISIS-vevlager?
Hoppsan ibland är det dubbelbra att dubbelkolla sina mektabbar :)
Orkade inte ge mig ut i garaget och skruva isär vevpartiet. Bestämde mig istället för att knyta lite nya kontakter så jag Ringde till Mongoose aka Pacific Bicycles i Madison, WI. De hade ju klockren support med rappt svar på min nördiga fråga. Dessutom kloka frågor om varför jag inte ringde den svenska distributören...

På Mongoose Teocali Elite -05 har vevlagret 113mm axellängd :)

Nu ska jag beställa!

ISIS-vevlager?
Fjärdebrunn skrev:
-------------------------------------------------------
> Dessutom kloka frågor om varför jag inte
> ringde den svenska distributören...
>

Tjena!

Ja, varför ringde du inte butiken där du köpte den, eller dåvarande importören?

Tillbaka
Topp