Jävla KindShock

joho999

Medlem
Jävla KindShock
Fick hem min Commencal Meta AM igår.
Monteringen av sadelstången har strulat. Den var väldigt känslig, fungerade inte, drog lite i kablarna, justerade lite, sen fungerade den någorlunda. Justerade lite till så fungerade den. Fortsatte kika på den och den verkar vara så idiotiskt uppbyggd så att det är kapslingen runt vajern som ska röra på sig och inte vajern i sig.

När stolpen väl fungerade så skulle jag montera ner den lite så att den i fullt utskjutet läge kommer precis där jag vill ha den när jag trampar. Släpper ner den lite och tro fan att den slutar att fungera.

Rycker upp stång-helvetet för att se så att vajern sitter som den ska undertill. När jag gör det så glider vajern såpass mycket i höljet att vajern försvinner in i höljet framtill på cykel.
Försöker putta ut den med det går inte.

Så nu behöver jag ett nytt kabel-helvete för att så stång-helvetet att fungera.

Kuk.

Nu till saken. Finns det någon som vet en återförsäljare att KindShock i GBG med omnejd?
Har kollat deras lista på återförsäljare och det fanns inga där i sverige.

Borde jag kasta hela fanskapet och köpa en RockShox Reverb?

Senast ändrad:
Jävla KindShock
Kung_Gustaf skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja, på sista frågan.

+1, min KS Lev Integra höll 0,5 rundor... Pure crap

Jävla KindShock
KS har väl annonserat att de har en lösning på g till Integra?

Första versionen är total katastrof, har du en sådan så skall du kontakta KS.

Jävla KindShock
Det verkar som du inte riktigt har fattat hur du ska montera skiten. Inte KS fel... Gör som det står i manualen och justera in den rätt och dragit åt vajern ordentligt med skruven på reglaget.

Jävla KindShock
Skaffa en Gravity Dropper om du är ute efter driftsäkerhet så slipper du problem. Inte snyggaste, men näst in till problemfri. Finns trådar om detta...

Jävla KindShock
Hmmm, med tanke på att folk verkar lite tveksamma till Reverb också så springer jag och köper en vanlig stolpe.

Sen försöker jag i lugn och ro få reservdelar till RS eller byta ut den till en nyare version. När jag tittat på bilder så ser det ut som om det är första versionen som jag har. Dock lite osäker.

Jävla KindShock
Sen får man ju tänka på att det säljs fruktansvärt många fler Reverb än KS, så det säger väl ändå en del om man läser ungefär lika mycket ont om båda (vilket jag får för mig att man gör).

Jävla KindShock
Min första ks lev fungerade suveränt körde med den i ett år utan problem.
När jag bytte hoj så satt det en ks integra på den som tappade tryck från dag ett. Efter sex veckor av tjat från mig så tröttnade importören av cykeln och bytte ut den mot en reverb istället.
Köper man ks så får man räkna med att det tar tid och är krångligt att få den fixad om den skulle strula.

Tillbaka
Topp