Jobb/skola??

Jobb/skola??
Dags för en uppdatering här.

Jobbar inte längre på TV4 utan är numera it-konsult inom klientinfrastruktur.

Dr Rave och jag verkar således ha en del gemensamt!

Jobb/skola??
Man får väl dra sitt strå till tråden...

Numera säljare på IP-Only, grossitleverantör utav bredband.

Först medicintekniker, sedan IT galning (egen firma -> projektledare -> chef -> projektledare) och sedan affärsutvecklare för att sedan bli säljare. Phew.

Forumets längsta pendling? Västerhaninge - > Uppsala när jag är inne på kontoret ;)

/Mattias

Jobb/skola??
Data-tekniker på Banverket på Centralen (stockholm asså), 9 km från bostaden = 23 min med cykel (om jag är laglig).

Post Ändrad (04-04-15 22:08)

Jobb/skola??
Maskinist på AB Bostäder i Borås from 1 Maj.

Efter att ha jobbat på FOV Fabrics AB som reparatör/pannskötare i 1½ år.
Montör på AKAB i 4 år och sist knegat NetOnNet som TV-skyfflare en KORT del av mitt liv.

Jobb/skola??
Fozz:

Då har jag nog språkat en del med en av dina arbetskollegor. En föredetta dansk vid namn Johan. Minns ej hans efternamn men får väl leta rätt på det. :-)

Jobb/skola??
Leo: Jag sysslar lite vid sidan om med trådarkeologi. Men det är inte något yrke utan mer en hobby för mig. :)

Miche: Trådarkeologi - Grävandet i ett forums gamla trådar i jakt på något sensationellt fynd som ger arkeologen ära och berömelse. Se även "Forumräv". ;)

Jobb/skola??
Pluggar Ekonom-programmet på universitetet i karlstad. Jobbar på sommaren på Nautiska magasinet på marstrand samt marstrandskajaker när det blir tid över.

Jobb/skola??
Muerto: det slog mig det att det måste vara det.

Det har hänt lite sedan jag skrev sist i denna gamla tråd.

Arbetar som systemkonstruktör, systemansvarig och teknisk projektledare samt med internationella och nationella samarbetsdiskussioner på Ericsson Microwave Systems, Mölndal. Dvs multipla roller som tar all min tid fn.

// Miche

Jobb/skola??
Jobbar som konsult på Volvo Cars här i gbg sedan ett par veckor tillbaka. Har bytt lite arbetsgivaren sedan jag skrev i tråden sist. Så nu är jag också Volvoit som alla andra här på Happy/Gbg.

Jobb/skola??
hmm är det värt att lägga 5 års utbildning med 0 inkomst för att kunna jobba med det man tycker är kul och något man brinner för?
¨
Helvete vad jag velar inför mitt livs beslut...

Jobbar annars som handläggare på en randommyndighet...ångestladdat

Jobb/skola??
Pluggar geologi/geovetenskap på Göteborgs universitet. Hoppas vara klar till sommaren. Därefter hoppas jag få ett av de extremt få jobb som finns inom geo i närområdet. Om inte, så tar jag nästan vad som helst. Dock inte skiftarbete eller jobb inom vården.

Har sommarjobbat/extrajobbat som brevbärare senaste åren. Tidigare jobb har varit i butiker. Längre bak i tiden har jag jobbat med teknisk support för Apple och före det gjort bilder i fotolabb.

Senast redigerad av en moderator:
Jobb/skola??
säljare

Jag startade precis en grupp på LinkedIn "Happy Cycling Business Network" för att vi ska kunna connecta, söka jobb och underlätt att göra business med varandra.

Den som vill kan joina. Jomper, du får gärna PM:a om du tycker det var en grov snyltning på Happys varumärke.

Jobb/skola??
Sjökapten. Men sedan ett par (!) decennier utredare/förhandlare på försäkringsbolag för handelssjöfart. Sitter allts på kontor och vänder papper eller åker till underliga platser på vår jord för att kolla/utreda incidenter, typ oljespill...

Jobb/skola??
stormberg: Damn, det där låter ju som något jag vill göra. :D

Ok, vad jag pysslar med nu:

Pluggar juridik i Uppsala men har nu studieuppehåll därifrån efter att ha tragglat mig igenom 6 terminer. Pluggar istället ekonomi på Handels i Göteborg. Ska väl bli en sån där glammig dubbelexamen av det om ett par år.

Jobb/skola??
Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> stormberg: Damn, det där låter ju som något jag
> vill göra. :D
>
>
> Ok, vad jag pysslar med nu:
>
> Pluggar juridik i Uppsala men har nu
> studieuppehåll därifrån efter att ha tragglat
> mig igenom 6 terminer. Pluggar istället ekonomi
> på Handels i Göteborg. Ska väl bli en sån där
> glammig dubbelexamen av det om ett par år.

Plugga sjörätt då! Göteborg, Oslo, Southampton,...

Jobb/skola??
Civilingenjör (eller master som det heter nu för tiden) i Teknisk Fysik, Microwave and Photonics Engineering som huvudområde. Börjar som doktorand på MC2-Chalmers efter jul, då blir det ny racer, en i plast, gööööött :)

Jobb/skola??
Freud skrev:
-------------------------------------------------------
> hmm är det värt att lägga 5 års utbildning med
> 0 inkomst för att kunna jobba med det man tycker
> är kul och något man brinner för?
> ¨
Det kan vara svårt beslut. Själv fastnade jag 8 år i den akademiska världen och sedan dess har jag arbetat med allt möjligt så som undervisning, digital- och analogkonstruktör, antennkonstruktör, system konstruktör/architekt, tekniskt projektledning, administrativ projektledning, industriell forskning, förhandlingar, upphandlingar mm och nu som konsult. Detta hade jag aldrig kunnat göra utan att investera i en utbildning. Visst hade man hundår när man pluggade men sett lönemässigt och trivselmässigt så har det lönat sig alla gånger så med facit i hand skulle jag inte vilja ha det ogjort.

> Helvete vad jag velar inför mitt livs beslut...
>
Viktigt att lyssna på hjärtat och göra det som känns rätt.

Jobb/skola??
Läser min femte termin på Politices Kandidatprogrammet i Uppsala. I vår kommer jag förhoppningsvis kunna ta ut min pol.kand med statistik som huvudämne (jag har även läst en termin statskunskap, två terminer nationalekonomi och en halv termin förvaltningsrätt).

Nästa höst blir det antingen Masterprogram i statistik eller C-kursen i nationalekonomi för sedan läsa en master i det. Jag har redan svår besultsångest.

//Kristin

Jobb/skola??
"Precis" fixat min kandidatexamen i maskinteknik (i somras dvs) och pluggar nu masterprogram i produktutveckling inom teknologi på Chalmers, GBG. 1,5 år kvar, wohoo!

Jobb/skola??
Säljare på ett företag som heter Kaffeknappen, säljer in kaffe och loungelösningar till företag i storgöteborg.
Så har du en kaffemaskin med äcklig kaffe så kontakta mig! ;)

Superbrat - Gick med i gruppen i Linkedin, hade varit trevligt ifall jag hade fått vara med!

Tillbaka
Topp