Jobb/skola??

anki

Aktiv medlem
Jobb/skola??
När vi nu ändå har klarat av boendet i en tråd, bilar och musik i en annan - varför inte ta det där med arbete och/eller skola i en också?

Med andra ord - vad gör ni på jobbet när ni inte forumerar för fullt, alternativt vad läser ni om ni pluggar och passerat grundskolan?

För egen del sitter jag på ett mjukvaruföretag som gör det mest humanistiska affärssystem som finns (lite reklam är aldrig fel...). Pysslar med testning, utveckling av hjälpsystemet, är kvalitetsansvarig, processansvarig + ute o hjälper till i samband med införsäljning och driftsättning av systemet i vissa lägen.

Är med andra ord vad många skulle säga en datanörd... *skrattar*
I botten finns dock en liten ekonom som pysslat med redovisning och liknande tidigare innan hon fastnade i databranchen.

Ni andra då?

/anki

Jobb/skola??
GraFISK formgivare.
Någon som behöver visitkort eller produktkatalog? ;-)

Sitter mestadels och gör annonser enligt löpandebandmetoden. Samma, samma – fast olika... Ger lite tid till att simultant sitta och dagdrömma och kolla forumet!

Jobb/skola??
Då är det förstås Fisken som ska göra Happys nya logo!

Jag jobbar som jourtekniker på sveriges största reklamfinansierade tv-kanal. Fast idag är jag ledig.

Jobb/skola??
Kollega med SebbeK och återfinns alltså på Ericsson Microwave Systems i Mölndal där jag sysslar med systemintegration och verifiering av en flygande spaningsradar. Se länk under SebbeK:s inlägg ovan.

/Johan

Jobb/skola??
Är oxå datanerd. jobbar som utvecklare, eller designer som det heter på ericsson. Hackar java de få minuter jag inte surfar/chattar :)
Fantastiskt bra jobb faktiskt - man får massor med pengar utan att egentligen behöva göra särskilt mycket. Har precis spelat innebandy, käkat lunch och sitter nu och sippar på en dubbel latte *de ska va gött å leva*

Egentligen är jag utbildad möbelsnickare - nån som behöver sin gungstol fixad??

just det ja - glömde skriva att det är i kista/sthlm jag sitter och lökar.

Post Edited (03-09-25 13:27)

Jobb/skola??
Har tittat runt på det här forumet ett tag nu och tycker att det verkar väldigt bra och seriöst. Jag tycker att det mest verkar vara en massa småpojkar som hellre skryter om sin utrustning än cyklar på Velomag...

Men, men... man ska väl inte kasta smuts på andra.

Det är väl dags att jag kliver in och presenterar mig för er alla här på Happay MTB.

Mitt namn är Ola och jag pluggar fjärde året på Industriell Ekonomi med inriktning mot Maskinteknik på Mälardalens högskola i Eskilstuna.

Har inte direkt sett någon från Eskilstuna inne på forumet än. Men finns det någon här som är sugen på att cykla lite så är jag gärna på.

/Ola

Jobb/skola??
Aha, var det därför du hade DEN muggen med dig på mötet i tisdags??? Har faktiskt aldrig kopplat så långt... Fast så kopplar jag mest ihop Mac med nåt äpple nån tagit ett bett på o sen slängt åt fanders för det smakade så illa... ];)

Sorry... Matte - kunde inte låta bli... ;)

Blir garanterat inga Mac-stopp på vägen upp till LL i morgon iaf - får försöka hålla ordning på lite grand i alla fall... ;)

Förresten Sebbe - är det den dieten som bygger de muskler du pratade om på träningen igår?? ;)

Post Edited (03-09-25 15:01)

Jobb/skola??
Vore skoj att göra en klickbar karta med alla forumanvändare "inprickade" på.

Fast jag har inte riktigt klart för mig hur det skulle gå till :-)

Jobb/skola??
Hm, oxå datanörd, Sysadm Unix, fd Oracle DBA och teknisk CM ClearCase bland annat....fixar lite med C kompilatorer, perl mm.

Jobbar på IT-avdelningen på sveriges fd största Telecom bolag.

Är ute efter jobb om nån skulle vara intresserad, för den delen.

Post Edited (03-09-25 15:28)

Jobb/skola??
Jobbar som Area manager och utbildare på ett litet företag
i Gbg. Reser en del främst i Europa så tyvärr blir träningen till
viss del lidande ibland.

Jobb/skola??
Mäh!!!
Fy på dig Anki!!!
*går till Mac-försvar*
Du ska väl inte smutskasta min vackra, silverfärgade (för att matcha f.d. mtb + bil) Mac!?!?

/Macpactsfisken

Jobb/skola??
Supporttekniker, second line .s.k. Adidastekniker. Större industriföretag i Ludvika med tre röda bokstäver i logotypen, de första tre är ABB. Jobbar som kastrerad hankatt genom ett annat trebokstavsföretag med blåa bokstäver som börjar på IBM. Fast egentligen är jag konslut åt dem också och det står Elan IT på lönekuvertet...

Jobb/skola??
där satt den!! Vi har en greve ombord folks!!
faktum är att vi har en snubbe på mitt jobb som vi kallar greven. Det nickname'et har han förtjänat eftersom han är typ hundra år gammal och går i kostym varje dag, vi andra kör jeans och t-shirt så han sticker ut lite grann... Riktigt skön typ faktiskt, och duktig för att vara hundra år

Jobb/skola??
Tekniker, jobbar med service/reparation/tillverkning/testning av elektronik på Saab Rosemount i Göteborg, där vi gör världsledande radarbaserade nivåmätsystem för olje(oljetankers, oljecisterner) och processindustrin(livsmedelstankar osv...), <http://www.saabrosemount.com>

/Leo

Jobb/skola??
Ohoj vänner!
Nyfikenheten vet visst inga gränser på detta forumet. Är det den senaste tidens uthängning av kunder på NK som inspirerar, månne?
Själv är jag en före detta cykelhandlare som sadlat om till byggnadskonstruktör. Gruppboenden och skolor är min grej, lixom. Möjligtvis nörd, men definitivt ingen datanörd. (Någon som har ett ritbord över?) Kring jul sadlar jag dock om igen och styr in på en ny stig som heltidspappa, med rätt att ha barnsadel på Jekyllen.
Tjingeling!
/mikal

Jobb/skola??
Jag håller på att ta det stora klivet från en knaper tillvaro som student (typ 280 poäng i ekonomi, juridik och musik) till en otäck tillvaro som löneslav. Inte helt enkelt i dagens läge, kanske?

Jobb/skola??
Jag bygger lastbilar i en firma på hisingen. De är visst näst störst i världen på tunga lastbilar.
Nästa måndag ska jag byta jobb efter 15år är det tänkt. Då ska jag bygga båtmotorer.

Jobb/skola??
Ar data en genomgaende trend inom cykelforum sporten?? Antar att det har att gora med att vi alla kommunicerar over just data for tillfallet :-)

Sjalv pluggar jag fortfarande inom data. 4:e och troligen/kanske/forhopppningsvis/mojligen sista terminen pa hogskola. Mest systemdesgin och natverk.

A-kasse sponsrad cykelproffs ar ju annars inte en dalig framtid. Tycks som om mitt arbetsomrade ar ganska fullt for tillfallet :-/

Jobb/skola??
Avdankad aluminiumsvetsare (15år i yrket) Numera montör...... Men inte helt datoravlusad för det. Genuint intresse av sk hårdvara/överklockning/vattenkylning etc.

Jobb/skola??
peter wrote:

> Avdankad aluminiumsvetsare (15år i yrket) Numera montör......
> Men inte helt datoravlusad för det. Genuint intresse av sk
> hårdvara/överklockning/vattenkylning etc.

Vattenkylning var skoj runt '97 då det inte gick att köpa några färdiga komponenter :)

Borde lägga ut sidan igen, riktigt retro!

Lyckades iaf. få en Pentium classic 120Mhz att odla ett fint lager frost runt sig :)

Målet var mer att få det tyst... Kylskåpet var helt klart ett steg i fel riktning.

Peking: Skrattade gott åt din sponsor!

Jobb/skola??
Vattenkylning !!
Det får mig att tänka tillbaka till mitten av 80-talet med stordatorer som tog upp flera rum i anspråk, producerade groteska mängder värme och hade terminaler med bara text i en färg. Man kunde få den färg på texten man gillade bara man gillade grön.

/Johan

Jobb/skola??
Ang retrokylning så försökte jag för en evighet sedan, när 486DX2-66 var det tuffaste, att överklocka en sådan till 80Mhz genom att kyla den med ett peltierelement.

Det blev för varmt på peltierelementets varma sida så det smälte och övre halvan "rann iväg" ut på moderkortet.

Det var tider det!!

Har förslappats en aning sedan dess, snabbaste burken hemma är en P3-800 som jag dessutom tycker räcker alldeles utmärkt. Fast jag kör ju inga spel heller, det är då det behövs kräm..

Jobb/skola??
Själv är man en före detta IT-konsult som numera jobbar bank. sitter och segar på en support på föreningssparbanken. Inte direkt meningen med livet men det ger pengar som i sin tur ger nya leksaker

Jobb/skola??
Jag hade faktiskt tänkt ta med cykeln och dra en repa i helgen när jag ska till eskilstunakanten och förbereda mig för älgjakten, men en elakartad förkylning hemsöker mig just nu. Återkommer gärna en annan gång, vore kul att se vad som finns i Eskilstunatrakten. Det går en endurotävling första helgen i mars mellan Barva och Vilsta, de spåren har jag cyklar lite på och de var riktigt roliga.

Jobb/skola??
Kul att se att många jobbar på norrsidan av Stockholm. Vi borde kunna ta några gemensamma rundor efter jobbet.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp