Jotunheimenrunt fulltecknat, vad gör man då?

SvenC

Aktiv medlem
Jag hade tänkt cykla runt Jotunheimen i sommar. men var lite sen med anmälan.http://jotunheimenrundt.no/?p=1654
Finns det något annat trevlig lopp man kan cykla istället?
Var köper och säljer Norrmännen sina startplatser?

Sven

Den var god. Svårigheten blir att hitta någon medcyklist. Att soloköra 60 mil och 10 000 höjdmeter är väl kanske inte så inspirerande :)

Jag har ingen aning om hur själva loppet är numera. Jag körde det 2007 och då var det ett kul äventyr. Fanns absolut en del saker som man kunde ha anmärkningar på vad gäller loppet, men hängde man inte upp sig alltför mkt på sånt så var det i alla fall en kul sak att ha gjort. I detta fall var mitt förslag baserat på att loppet går i samma trakter som Jotunheimen runt och innehåller en hel del kul backar.

Det som jag tycker är en nackdel med loppet är prislappen. Redan när jag körde det var det långt ifrån något lågbudgetlopp och det känns som att anmälningsavgiften ökat rätt ordentligt sedan dess.

Ett alternativ är ju att göra en egen semester i trakterna och köra dagsturer. Om du kan få med dig några kompisar och ni bor i hytter och sköter maten själva går det att få en trevlig semester för en hyggligt rimlig peng.

Tillbaka
Topp