Julie billigt

perzzon

Aktiv medlem
Julie billigt
Nu har http://www.bike-discount.de lagt ut sina julie 2003 på rea igen.
Sist de gjorde så tog de ner dem lagom tills att jag skulle beställa.
140 euro för fram och bak. inte så illa.
Med tanke på allt prat om Julies här på forumet borde det väl finnas ett antal intresenter.

Men som sagt 2003 or.
Jag vet inte om det är någon skillnad, som jag förstått det är det i alla fall inte den tuffa "wavey rotor"n.

Senast redigerad av en moderator:
Julie billigt
För oss som inte är så bra på tyska, är det komplett med handtag, slang och i så fall i metall? Fanns väl årsmodeller som var tillverkade i plast?

Julie billigt
Översätt här.

Klipp in adressen: "http://www.bike-discount.de/www/navfram.asp?uin=2129054388&nav=Mehrinfo&ArtikelID=6464&Kategorie2=142" i det andra fältet, välj "German to English", tryck på "Translate" och vips så är sidan på engelska.

Trytande grammatik dock.

Julie billigt
ahhh!
Nu fattar jag vad det inte var som fungerade
jag trode det var nästa steg som krånglade.
Det gör det ibland nämligen. Då är det bara att försöka igen.

Julie billigt
Det skall nog inte vara några som helst problem med bromskraften i julie.
Om man tittar runt här på forumt efter julie-diskusioner så lär du finna att de flesta är helnöjda.

Själv kan jag inte uttala mig då min inte är monterad än.

(Det visade sig mer än lovligt svårt at svetsa skivbromsfästen själv)

Julie billigt
Det tog ett tag innan jag förstod vad du menade...

Nej MIG på en gammal stål gaffel.
Det skall nog bli bra tillslut.
Lite klubba får man nog blanda in om det skall bli till belåtenhet.

Försökte i ett år hitta en 20" gaffel med skivbromsfäste utan lycka så jag började göra en.
Men nu har jag faktiskt hittat en som säljer dylika prylar. visserligen inte gratisk men när jag tröttnar på att svetsa köper jag en sån.

Julie billigt
Nej...
De hade sammma rea för ett halvår sen när jag tänkte köpa.
Men lagom tills att jag fick tummen ur så tog de slut.
Så jag fick köpa en lös 2004'a istället.
Inte tokdyrt det heller men inte fullt så snorbilligt.

Jag har bara beställt därifrån en gång.
Då kom grejorna inom avsatt tid. Men de hörde inte av sig när några grejor var slut utan skickade ordern utan de artiklarna så fick jag lägga en ny order på dem sen.

De svarar snabbt på mail.
Kolla under Butiksrecensioner

Julie billigt
uppger man sitt VISA nummer och så får man bekräftelse via mail på om grejorna finns hemma och när dom har skickat leveransen, har nämligen aldrig köpt nånting via internet innan.

Julie billigt
Kommer inte ihåg det exakta förfarandet på desar sida.
Men som jag kommer ihåg det fanns det betala med kreditkort, postförskott och direkt betalning till deras bank (en konstig tysk egenhet att göra så tror jag).

Maila dem och fråga för detaljer. Eller kolla hemsidan: "Lieferbedingung"

Måste sätta mig och koda lite java-skolprojekt nu.
Lycka till!

Julie billigt
En liten reflektion bara.

Bilden av Julie 2003 hos Bike-discount motsvarar årsmodell 2002 på Magura.com.

Samt bilden av Julie 2004 motsvarar 2003 hos Magura.

2004 modellen av Julie har vågade bromsskivor vilket de inte har på Bike-discuonts bild.

Så det kan vara läge att maila till Bike-discount och fråga vad som gäller.

/Anders

Julie billigt
jag köpte deras 2004, med den jämna bromskivan på bilden, och fick en vågad skiva.

Men det skadar nog inte att maila dem och fråga

Senast redigerad av en moderator:
Julie billigt
Jag jämförde 25 internetbutiker innan jag beställde mina 2004 Julies från Nubuk Sports. Fram+Bak kostar €189 + €15 i frakt = 1835:-. Mina levererades på mindre än en vecka och man betalar vid paketutlämningen här i Sverige.

Julie billigt
Mathias Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag jämförde 25 internetbutiker innan jag
> beställde mina 2004 Julies från Nubuk Sports.
> Fram+Bak kostar €189 + €15 i frakt = 1835:-. Mina
> levererades på mindre än en vecka och man betalar
> vid paketutlämningen här i Sverige.

I så fall är 184 euro för 2005:orna från barracuda.be ett veritabelt kap!?
dp

Julie billigt
Jag får det till €192 (89x2+14) men det är ändå bara 1732:-

Whoa, sjukt - precis när jag var inne på sajten nu sänkte de priset på frambromsen med 10€ och skrev Promo brevid. Köp och köp nu!

Julie billigt
Det är lätt att montera bromsarna, det tar litet tid bara att få till chimsningen mellan skivbromsfäste och ok för att få diskarna att löpa fritt. Det var litet nervöst också att korta min bakre hydralslang men om man bara är litet försiktig så går det bra.

(Som parantes kan man nämna att jag var en idiot, precis när jag satt fast slangen i handtaget så var jag blöt av svett för att jag var litet nervös för att släppa ut olja och behöva lufta hela systemet. Då inträffade nog stridspilot-landnings-syndromet. (Piloter som varit med om en luftstrid kan ibland göra de mest oförklarliga kraschlandningar under de mest enkla förhållanden för att de slappnar av vid landningen.)

När man skruvar åt kabeln så tvinnar den sig, och man måste ha satt fast handtaget på styret när man gör det så att inte oljan rinner ut - men då tänkte min smarta hjärna att jag skulle lossa på slangen igen för att vrida den rätt (istället för att lossa på handtaget som hade varit det smarta) och det är då jag vrider på hylsan åt fel håll så att jag drar åt den pytte litet istället för att släppa. "Knäpp" sade det när något i handtaget gick sönder så det bara var att beställa ett nytt. Jag var fruktansvärt j-la arg på mig själv då kan jag avslöja!

Jag köpte ingen slanghållare för jag har fästen på ramen för vajrar som fungerade.

Julie billigt
Jag kollade bara tyska internetbutiker eftersom bromsarna är tyska, kunde inte tänka mig att en belgisk sajt skulle vara billigare. Men €182 för 2005:or är nog det bästa pris man kan få dem för.

Julie billigt
dp Skrev:
> Hur långt tid tog leveransen? Var allting
> inkluderat som behövs för montering?
> dp
>
Jag beställde från Barracuda nyligen och det gick fort, lade ordern söndag kväll och hade grejorna på tisdag förmiddag. Imponerande.

Julie billigt
Blev en order för min del oxå men med lite mera pryls.

Description Option Unit price Quantity Total
Mavic - Xmax UST Enduro Disc rear 2004 - 229,00 € x 1 229,00 €
Mavic - Xmax UST Enduro Disc front 2004 - 189,00 € x 1 189,00 €
Magura - Julie 2005 disc brake front - 79,00 € x 1 79,00 €
Magura - Julie 2005 disc brake rear - 89,00 € x 1 89,00 €
subtotal: 586,00 €
coupons*: - 0,00 €
shipping: 14,00 €
TOTAL: 600,00 €

/Rickard

Julie billigt
dr-rave Skrev:
> Blev en order för min del oxå men med lite mera
> pryls.
>
> Description Option Unit price Quantity Total
> Mavic - Xmax UST Enduro Disc rear 2004 - 229,00
> € x 1 229,00 €
> Mavic - Xmax UST Enduro Disc front 2004 - 189,00
> € x 1 189,00 €
> Magura - Julie 2005 disc brake front - 79,00 € x
> 1 79,00 €
> Magura - Julie 2005 disc brake rear - 89,00 € x
> 1 89,00 €
> subtotal: 586,00 €
> coupons*: - 0,00 €
> shipping: 14,00 €
> TOTAL: 600,00 €
>
> /Rickard

Jaha du!Det blev skivbromsar till slut?=)

/Fredde

Julie billigt
Beställde mina Julie igår kl 10.00.
I morse ringde det en kille från Fedex och berättade att han skulle komma och leverera paketet, klockan 08.37, 22 timmar efter beställning. Helt galet fort.

Julie billigt
Handtagen är fortfarande i plast och alla 2004:or har vågig skiva. Att handtagen är i plast sparar vikt, och har inga nackdelar du troligtvis kommer märka av.

För övrigt kan jag säga såhär om bromsarna: Dom har väldigt bra nyp, men inte så väldigt bra modulation. Men om man inte råkar gilla att göra stoppie så är det en utmärkt broms. 180mm skiva fram för bra bromskraft och 160mm bak. Nu har jag inte testat en fram-julie med 160mm skiva, men 180mm fungerade utmärkt.

Julie billigt
crap Skrev:
> Handtagen är fortfarande i plast och alla 2004:or
> har vågig skiva. Att handtagen är i plast sparar
> vikt, och har inga nackdelar du troligtvis kommer
> märka av.
>
> För övrigt kan jag säga såhär om bromsarna: Dom
> har väldigt bra nyp, men inte så väldigt bra
> modulation. Men om man inte råkar gilla att göra
> stoppie så är det en utmärkt broms. 180mm skiva
> fram för bra bromskraft och 160mm bak. Nu har jag
> inte testat en fram-julie med 160mm skiva, men
> 180mm fungerade utmärkt.

Menar du att den bromsar långsamt eller tvärt? Det går väl att justera modulationen i handtaget, eller?
dp, som väntar på Julie sak dyka upp med "vågigt" hår........

Julie billigt
Är det någon fler som fått sin leverans från barracuda.be? Min leverans har inte kommit men den bör dyka upp under början av nästa vecka.

/Rickard

Tillbaka
Topp