[Kalender] Brevet Tre landskap

Vädret ser lovande ut för tillämpning av rule #9. Dags att montera stänkskärmar och baklampa.

Capture.JPG

E: Länk för den oinvigde. http://www.velominati.com/the-rules/

Senast ändrad:
Du kan ju cykla till och från start. Om du bor i något av de tre nordliga landskapen borde det få t.o.m. de mest hårdkokta randorävarna att höja på ögonbrynen.

ohellstrom sa:
Cannondale jekyl 1000 sa:
Tänkte att det borde handla om de tre nordligaste landskapen men nä, dessa brev verkar endast vara en företeelse i söder.

Bara omkring 80 mil från Riksgränsen till Jämtland-skylten utanför Dorotea ;)
Nu är väl Jämtland bara det fjärde nordligaste. Borde gå att få ihop Lappland, Norrbotten och Västerbotten på en relativt kort runda runt "hörnet" där de möts. Men det glesa och dåligt underhållna vägnätet kanske ändå driver upp banlängden...

Nu när det verkar som man blivit belagd med reserestriktioner kanske kanske kanske det ändå kan funka med en liten misärrunda...

nieves sa:
Jenny W sa:
nieves sa:
Ah en BRM 200, verkar ju nice. Synd att man bor för långt bort för att hinna ner.
Lycka till ni som kör!

SJ.se
Packa ihop cykel väl i en låda/väska
Testat, en 20 milare känns lite futtig att åka 60 mil tåg för. Nästa resa till Skåne ska helst innehålla 40-60 mil + några extra dagar för turistcykling.

Du kan ju alltid cykla till start och hem.

Jenny W sa:
nieves sa:
Jenny W sa:
nieves sa:
Ah en BRM 200, verkar ju nice. Synd att man bor för långt bort för att hinna ner.
Lycka till ni som kör!

SJ.se
Testat, en 20 milare känns lite futtig att åka 60 mil tåg för. Nästa resa till Skåne ska helst innehålla 40-60 mil + några extra dagar för turistcykling.

Nu ska vi inte hacka allt för mycket på nieves, han har ju som sagt trots allt faktiskt redan gjort slag i saken en gång i år. Kudos!

NLC sa:
Jenny W sa:
nieves sa:
Jenny W sa:
nieves sa:
Lycka till ni som kör!

SJ.se

Nu ska vi inte hacka allt för mycket på nieves, han har ju som sagt trots allt faktiskt redan gjort slag i saken en gång i år. Kudos!

App app app. Han skrev i tråden. Så nu är han anmäld :)

Jenny W sa:
NLC sa:
Jenny W sa:
nieves sa:
Jenny W sa:
nieves sa:
Lycka till ni som kör!

SJ.se

App app app. Han skrev i tråden. Så nu är han anmäld :)

Ah, men då så. Jag sätter in pengarna åt honom.

Nu börjar det närma sig. Ser på hemsidan http://milslukaren.se/?page_id=42 att det är 12 st anmälda. Pepp!
Det står så här i det finstilta: "Betalningen skall vara synlig på vårt konto senast 56 timmar före starttid för aktuellt arrangemang". Så glöm inte att gå in och anmäla dig i tid. Det blir väl senast idag innan midnatt?

Väderleksprognosen lyder... äh, jag besparar er den...

Innan midnatt ikväll är det som gäller för anmälan. Hittills är det 12 anmälda trots en osäker väderprognos så det finns gott om chans att tugga både styrlinda och grus på lördag!

15 anmälda! Vilken uppslutning! Ska bli kul detta. Väderleksprognosen ser liiite bättre ut.

Capture.JPG

För er som kommer med tåg är det närmanst att gå ut på baksidan, mot Magasinsgatan/Norra station.

Capture1.JPG

Pepp!

Fantastiskt fint Jenny! Trillar över med korten ikväll och gruvar mig över att jag inte har möjlighet att hänga på själv.

Ja, herre jisses vilken propagandacykling det blev idag. Fint väder, hög fart och mycket sportgrus.
Vi var 15 (tror jag) som startade. Hängde på förstagruppen och vi var 6 pers som nådde fotokontrollen 2 minuter efter minitiden. Inga okynnesstopp utan vi rullade på i väldig fart tills vi gick på banvallsleden efter Olofström och fick köra lite slalom mellan farthinder i form av stålgrindar. Mycket fint och skönt att slippa biltrafik.

Vi stämplade och tryckte i oss ståfika på Preem i Bromölla sen stack vi iväg igen. Vi hade varit skyddade från vinden i skogen men efter Bromölla kom vi ut på fälten och fick lite seg kantvind att kämpa med. Inte bara jag som tyckte det blev lite väl kämpigt och när vi kom in i Kristianstad var vi bara fem pers och efter alla stopp och igångdrag inne i stan så sa mina ben upp sig. Jag och en till släppte och vi jagade de tre starka men vi hade ingen chans att komma ikapp dem. Efter Nävligeåsens uppförsbacke släppte jag min parhäst för ett fotostopp. Måste ju dokumentera när det är så fint ;) Körde solo resten. Kom in en kvart efter första gruppen på en bra tid. Tror det är mitt PB på denna brevetsträcka. Himla nöjd över denna dag och så kul att så många ville cykla premiärturen Tre landskap.
Hoppas det blir fler gånger.

skog.jpg

kort.jpg

E: Finns lite foto på instagram #trelandskap

Senast ändrad:
Kan bara instämma med Jenny, fantastiskt väder och en bra tur! Jag, Ebbe och Aron från CK Lunedi rullade in först på 6:32 totaltid, varav cykeltid 6:03, snittfart 33,25 km/h för er siffernördar.

Även om gruppen tunnade ut (vi var väl 7st från början?) så gick det ändå bra, dom sista 2,5 milen var jag nog tröttare än både Ebbe och Aron, men blev ju en kanontid av det hela! Hoppas att denna brevet går i repris, då jävlar ska jag och Ebbe ta dom där 2 minutrarna!

En härlig cykeldag på fina vägar, och tillsist i riktigt bra väder. Hängde med snabbingarna och det höll ca 15 mil, tills vi passerat Kristianstad. Skulle ha väntat på Jenny, när hon stannade för att fota, men hjärnan funkar inte alltid som den ska när man är trött. Piggnade till efter att ha köpt en Cola på ICA i Sösdala. Kan också berott på medvinden sista biten. Cyklade sista milen in mot Hässleholm med ett stort leende på läpparna. Tack alla inblandade för en trevlig dag!

Låter som ni haft en fin tur! Bra rapporterat!

Jag tänkte i morse att ni säkert skulle råka ut för hagel och drivis - skönt att ni slapp det!

Bra cyklat av alla snabba skåningar!

Tillbaka
Topp