Jocke77
Aktiv medlem
[Kalender] BRM 200k Lund 1 maj 08.00
ohellstrom sa:Precis som Spacekitty ogillar jag ”riktiga” skoöverdrag. Däremot gillats jag ”oversocks” få dessa ger en del skydd och värme, utan att hålla inne fukt (de släpper givetvis också in vatten men jag har sen länge gett upp att hålla mig torr).
Som förhållandena var mot slutet kunde man gott haft ett par sådana på, men på en 200k vill man inte släpa på för många alternativ heller.
Att köra tjocka neopreneöverdrag i plusgrader är ingen höjdare precis som ni skriver. Jag brukar kombinera tåvärmare i neoprene med överdragsstrumpor när det är torrt eller kör jag med ett par tunna flossade överdrag i windstopper som jag impregnerar när det är blött, ev med tåvärmare under. För att undvika att fötterna blir för blöta med neopreneöverdrag brukar jag lämna dragkedjan öppen och endast stänga med kardborrebandet, det ger bra ventilation utan att ta bort värmen.
Jag har nog större problem än de flesta verkar det som...troligen alla timmars träning på vintern de senaste 20 åren då händer och fötter varit "halvkalla" som gjort de känsliga.