[Kalender] [Enduro] MiniEnduro i Vallentuna

Tack Stalle och Schreddan för en grymt bra tillställnig, bra kört H. Sa jag inte något sådant till dig strax innan start:) Ville körde starkt också tycker jag som nästan lite komiskt hade punka hela tiden men ändå körde snabbt. Och Sjödell sen som blev av med gipset men ändå laddade på rejält.

Tidtagningssystemet funkade toppen tycker jag även om just jag hade en del problem med att hitta måldosan:) Det blir mycket bättre flyt i hela rejset på det här sättet mot hur vi gjorde förr.

Ni vet väl att det blir rejs igen den 28:e i Hellas http://happymtb.org/forum/read.php/1/2209002

Tack för idag! Mycket roligt att få arra nåt så lyckat som det ändå verkar varit.

En hög förväntansfulla väntar på att få starta
vntan-p-start.jpg

Sjödell far iväg
sjdell.jpg

Ecke, för dagen iklädd lite mer avspänd kollektion, drar iväg
ecke.jpg

Stalle

rayDreamer skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för en fantastisk och för mig helt
> utmattande dag.
> Riktigt bra arrangemang, all eloge till er Stalle
> och Schreddan.
>
> Hoppas vi kan få till fler sånt här, och jag
> hörde att grabbarna från Tranås ska fixa ett
> race. Ni har ju tid att planera lite på er resa
> hem ;)
>
> Kul med så mycket folk och ett härligt gäng,
> tack för den här gången allihopa!

Haha ja 4-5 sträckor fanns redan klara innan vi var hemma .. Som så många andra vill jag/vi tacka för ett kul race! .. Så vi kanske kan "lura" ner några 08or till Småland i framtiden ;-) ..

Sträckseger på SS1, sedan räckte inte min ork längre!

Jag behöver nog en lättare hoj.

Kanonsmidigt med tidtagningen, hoppas ni slipper strul med den stulna kontrollen?!

cruxet skrev:

> Ville körde
> starkt också tycker jag som nästan lite komiskt
> hade punka hela tiden men ändå körde snabbt.

Tack, jag fick bli segrare i HT klassen ivf:-) Men du ser att du hade en sträckvinst på sista va? Du hade fina linjer där. Tur jag startade efter dig. För min runda blev ett riktigt skämt där. Nästan så jag ställde mig vid sidan och bara dog...=D

Jo sista gick riktigt bra, men nu när jag jämför mina och Beos tider så gissar jag att jag tappade ganska mycket tid på att jag missade målet, körde för långt och fick vända tillbaka på SS3, eller så är jag bara sur för att Beo spöade mig:)

Men vad hände på SS1 Cruxet? Jag tokvurpade OTB ju och fick leta cykel i slänt och dra upp knäskydd o grejer? Du måste också ha klotat eller? Och det är rätt många på just tiden 1:32 på SS1? Eller det kanske inte är konstigt?

//a beautiful mind-martin letar vidare i resultatlistan på lördagkvällen...

Jag trodde att jag kört fel så jag stannade till och tittade mig omkring tills jag insåg att jag inte hade kört fel. Sen körde jag mer eller mindre ur vid vänstersvängen också, jag var lite övertaggad i början:)

Sjukt kul! Är fortfarande bitter över att ha kört fel(!) på första sträckan, trots väldigt tydlig och bra markering! Jaja, det går över! Det var riktigt skoj och det var därför jag var där! Stort tack!

Det var då ett jävla tjat om hur bra allting var. Jag skulle vilja ta upp det som var dåligt istället.

Då var det avklarat.

Tack till tävlingsledningen, alla trevliga deltagare och ett särskilt tack till Hetsjägaren som lånade ut en slang till mig!

cruxet skrev:
> Jag trodde att jag kört fel så jag stannade till
> och tittade mig omkring tills jag insåg att jag
> inte hade kört fel. Sen körde jag mer eller
> mindre ur vid vänstersvängen också, jag var
> lite övertaggad i början:)

Allt kan hända, och händer, när det är SBR. Huvva vad ladd och puls gör med cyklingen!

/M

s skrev:
...ett särskilt tack till Hetsjägaren
> som lånade ut en slang till mig!

Ingen orsak. Behåll den, jag ska ändå lägga av efter det här... :-)
Grymt arr gubbar och bra kört alla!

Jag fick ytterligare en punka när jag o bror körde ett halvt varv till på skoj efteråt. 3 på en dag är nog personligt rekord, jag får se över rutinerna. Men det var fint arrangerat och riktigt häftiga sträckor tycker jag, tack för det! Det var galet mycket högre nivå på cyklar och cyklister än vad jag hade förväntat mig, inget man ser i skogen varje dag direkt.

+1 på ungefär allt som redan sagts i eftersnacket.

Tävlingsformen passar mig perfekt; att löka på transporter och i uppförsbackar för att sedan bränna på när det blir rolig stig, det är ju så jag alltid cyklar. Att sedan kroppen inte är i tävlingsform blev smärtsamt uppenbart.

Lite surt att jag också missade målet på SS3, tappade åtminstone 20 sek på att köra för långt och vända tillbaka. Därmed inget ont sagt om uppmärkningen, den var absolut tydlig nog!

Nu åker man ju och letar specialsträckor i hemmaskogarna, men det är svårt att hitta så mycket bra stig, så väl sammanhållet som här. Grattis till det, och stort tack igen för ett super-arrangemang!

Här verkar det som om man missat något minsann, fantastiskt roligt att det finns folk som lägger ner dig och arrangerar !!

Stort tack förlysande arrangemang, hatten av för stalle och schreddan! Kul med tidtagningssystemet också, alltid positivt när hålvana premieras. :)

Viktigt meddelande från tävlingsledningen:

På grund slarv och alkohol har två resultat blandats ihop vid avläsningen av pinnarna. Den två tävlande det gäller är Hetsjägarn och tomashu och de hade nummer på pinnarna som var väldigt lika, 24057 och 20457.

Så resultatlistan är nu uppdaterad och vi får gratulera Hetsjägarn och beklaga tomashu. Men de själva var som tur var uppmärksamma och meddelade oss detta.

En himla tur för vad jag förstod skulle Hetsjägarn precis parkera sin mtb vid tågstationen i Uppsala. :-)

Just det! Jag tog med ett par handskar från grillplatsen som nån hade satt på ett par grenar på ett litet träd och sen glömt. Ser gärna att de kommer tillbaka till sin ägare, skriv här eller PM:a.

Å tack för alla positiva kommentarer!

Schreddan skrev:
> En himla tur för vad jag förstod skulle
> Hetsjägarn precis parkera sin mtb vid
> tågstationen i Uppsala. :-)

Haha, jo hojen var rätt billig igår. Gött att klättra i listan, högre än jag nånsin trodde.

Hetsjägar´n skrev:
> Haha, jo hojen var rätt billig igår. Gött att
> klättra i listan, högre än jag nånsin trodde.

Fanken! Jag skulle slagit till :)
Grattis till riktigt bra placering!

/Johan

JojjeM skrev:
> Hetsjägar´n skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Haha, jo hojen var rätt billig igår. Gött
> att
> > klättra i listan, högre än jag nånsin
> trodde.
>
> Fanken! Jag skulle slagit till :)
> Grattis till riktigt bra placering!
>
> /Johan

Tack Johan!
När fan blir gammal skaffar han dämpning och växlar. Som man brukar säga.

Seeman skrev:
> Lite surt att jag också missade målet på SS3,
> tappade åtminstone 20 sek på att köra för
> långt och vända tillbaka.

Du var inte ensam, själv tyckte jag att jag hade världens flyt (+ sugrörsperspektiv) genom det sandtäckta crosspåret.. väl uppe på backen såg jag den vita (transportsträcka) märkningen, bara att cykla tillbaka & leta.

Senast ändrad:
Tyvärr ballade mitt redigeringsprogram ur på ett sådant sätt att jag inte ens kan förklara det hela. Men klippen försvann när jag delade dem, musiken synkade inte mm.

Så håll till godo med lite fulredigering av lägsta kvalité!

/G

Synd att det inte framgår på film hur stökigt det var på sina ställen. Dels ballade programmet ur men dom här riktigt stökiga partierna så såg det nästan fånigt ut på film.

Kolla bara i början av filmen. Den nedfarten är ju inte farlig, men inte syns det på film att den är någon meter och ganska brant?

/G

rayDreamer skrev:
> Funkar inte i mobilen :( måste jag vänta ända
> tills ikväll för att få se. Dumma happy-forum

Ska funka i mobben :S

rayDreamer skrev:
> Funkar inte i mobilen :( måste jag vänta ända
> tills ikväll för att få se. Dumma happy-forum

Testa att följa denna länk: 73118357[/MEDIA]

Funkar inte i min mobil, men tack för länken. Nu har jag sett filmen. Men den gör ju tyvärr inte stigarna rättvisa. Är nog svårt att fånga det på bild.

Här är en annan film inspelad vid ett helt annat tillfälle, men det är första halvan av SS2.

Men av någon anledning vill den bara visa de första 16 sekunderna.

Senast ändrad:
Om ni brukar följa Dirts rapportering från downhillcirkusen har ni säkert sätt de roliga statistik-artiklarna som de brukar göra där de visar mellantider osv. Jag tog mig friheten att sätta ihop något liknande med resultat för varje specialsträcka samt en "heatmap" på summeringen.

Här kan ni titta på hur ni presterade på respektive sträckor

specialstrckor.png

När vi tittar på heatmapen går det att se några roliga saker. Bland annat kan man ur Sjödells färger ganska tydligt läsa av mängden trampa på de olika sektionerna... :D

Det blir också tydligt att Cruxet tappade mycket på målgången på SS3. Och vad hände med Ecke efter SS2?

summary.png

Mycket intressant sammanställning H.

Går dra många slutsatser utifrån detta. Beofred har bäst trend, rakt uppåtgående! Hur många sträckor till hade du orkat Beo?

Kul sammanställning!

Ecke klotade på nån SS och slog sig. Jag märkte inget vid målet på SS2 men han kanske bet ihop och körde på.

Tillbaka
Topp