[Kalender] [Happy Ride] - Göteborg, 18.00 Franssons, tisdag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum
Det var visst inte växeln som krånglade, när ja tog av kedjan hemma så upptäckte jag att det hade vridit sig 30-40 grader på två länkar.
Noterade att ja fick chainsuck i början av rundan, måste varit det som dödade den.

Råkade ut för samma grej med samma kedja i början av vintern men då lyckades ja vrida tillbaka den mha två insexnycklar men denna gången så blev det inte bra, den var fortfarande trög i länken.
Blir till att köpa en ny helt enkelt, vi ses på torsdag igen...

Bollo jag står också över i morrn, blir tävling på lördag så ja ligger lågt med lvg innan dess.

Det var denna tävling jag pratade om. En nytt lopp som körs för 2:a året nu.
Banan är 104km lång och går på fina små asfaltsvägar i mellersta och nordvästra Dalsland..
Start & mål i Mellerud (12 mil norr om Gbg) nu på lördag den 1/6, drygt 110 anmälda.
Jag kan ta en eller två i bilen om nån är sugen på race... Annars drar jag redan dagen innan.

Länk brudfjällsracet

Det var var inte fy skam idag heller.

Trist med kedjan Martin, Leos mördar minuter i början går åt på allt :)

Senast ändrad:
Härliga tider i skogen. Enda smolket i bägaren är väl fästingterrorn, hade med mig en på benet hem. Som tur var verkade den inte ha hunnit bita sig fast ordentligt. Nästa gång får jag ta lite myggmedel, det kan även hålla fästingar borta med lite tur..

Bollo, vad har du för planer imorgon? Onsdagsracer är ju inte fel men får se hur det ligger till med tid och ork..

/Jonas

Nya stigar för min del! Sjukt jobbigt tempo! Önskar att jag hade mer kraft sista halvtimmen. Gå upp är inte ens fräckt!
Får se om jag hinner/orkar göra en kort film från turen imorgon kväll.

Bra tur och trevligt sällskap, tyvärr så åkte jag hem tidigt men bättre att sluta när man har skoj.
Anders ninjalinje måste snart testköras....
/Björn

Tack för en riktigt kul tur! Även om jag låg sist och flåsade njöt jag av de fina stigarna och sällskapet. Otur med punka så att jag fick avbryta. Jag återkommer med nya krafter.

Tillbaka
Topp