[Kalender] [Happy Ride] - Göteborg, 18.00 Franssons, tisdag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum
Jag skall som vanligt med! :)
Måste bara fixa frambromsen, var lite väl spännande bitvis
idag när bromsen skrek mer än bromsade...
Tror det är dags för tvätt av skiva + nya belägg.
Var ingen höjdare att spilla olja på skivan.

/Anders

jag kommer om tandläkaren är lika snabb som förra veckan! :) Ser ju ut att bli en grymm snötur som man inte kan missa!

Bromsskiva tvättad, med yes och bräkleen!
Bromsbelägg bytta!

nu skall skiten funka :)

PS. Bromsar funkar inte så bra med mineralolja på skiva + belägg DS. :D

Hanson skrev:
-------------------------------------------------------
> Bromsskiva tvättad, med yes och bräkleen!
> Bromsbelägg bytta!
>
> nu skall skiten funka :)
>
>
> PS. Bromsar funkar inte så bra med mineralolja
> på skiva + belägg DS. :D

Som ringklocka funkar det bra :)

I´m in. Vad tror ni om däck? Var ute i skogen igår kväll och redan då var det lite sladdrigt. Kanske behöver jag sätta på mina Hakka 2.10 för att få ner däcken i marken, även om dubben kanske inte är jättenödvändiga? Isen är iofs omöjlig att se, förutom de stora fläckarna där snön är helt slät i det annars rätt spåriga underlaget. Räcker kanske med fram?

/Björn

Jag rullar på dubbfritt, det är så mycket snö att dubben knappast når ner. Ses ikväll, det blir puderfest! :-)

/Leo

Var lite svårcyklat i Sisjön idag men terrängen här kan ju vara lite besvärlig i nysnö. Önskar jag kunde vara med på denna turen. Leo är ju en mästare på att hitta bra stigaltervativ som passar olika väderlekar. Have fun:-)
/Peter

Låter som det kommer bli kul, önskar också att jag kunde vara med! Men jag är i Stockholm hela veckan. Troligtvis blir det inget i helgen heller, suck!

Vilken kväll! Grymt kul att cykla omkring i 5-10cm pudersnö. Var bitvis lite halt
men det hör till. Däremot var jag rätt less på mina pedaler/skor när vi körde
svartvit. Grymt irriterande att inte få fast fötterna.

Ses på torsdag för ännu mera snöcykling! Förhoppningsvis med bättre fungerande pedaler :D

Ja, det var ju fantastiskt före ikväll igen! Det blev puderfest, så jäkla kul! Stigarna var till 95% framkomliga och körbara, bara några av de brantaste uppförsbackarna var lite för hala idag. Dubbdäck behövdes åter igen inte, bara lite is på några ställen. Lyckades dock pricka ett sådant på Orange stigen ner från masten, men det gick bra. :-)

Bra kört alla, tack för ikväll! Det blev ca 18km på två timmar, ingen karta då jag glömde mobilen hemma. Vi ses på torsdag!

/Leo

Riktigt kul, tack för det! Får se om jag hinner ladda om tills imorgon för lite mer cykling. :-)

/Jonas

Håller med, en riktig höjdartur (även om jag nätt och jämnt lyckades hänga på i ert tempo). Cykelturen till jobbet idag gick i långsamt mak kan jag säga...blev några mindre blessyrer igår, bl.a. på den beryktade isbanan efter masten...:)

//Joel

Tillbaka
Topp