[Kalender] [Happy Ride] - Göteborg, 18.00 Franssons, tisdag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum
hei!vi er 2 gutter fra norge som skal bo i gøteborg 28/3 til 30/3. er det felles tur med happy mtb fra fransons på lørdager?er det ok om vi blir med? eller er det noen som er godt kjent som har lyst til og vise/guide hvor det der bra å sykle i gøteborg.

Jag hade tänkt dyka upp ikväll men får tyvärr jobba över idag, så hinner inte hem och byta cykel.
För jag fixar aldrig detta med en sleten skeppshultscykel;)
Kör hårt.

Det blev en rolig runda även ikväll! Vi tog oss till norra långvattnet och hittade en ny attraktion - Fritt Fall! :-) En riktigt brant nedfart vid sjön, grymt kul i mörker med pannlampa. Det var torrt och fint ikväll. Första rundan med slanglösa däck(Magic Mary) på nybyggda WTB Frequency i23 hjulen gick bra, tummen upp för slanglöst. Rullade lite trögt, men väl hemma upptäckte jag att både fram och bakbroms låg på en hel del, så jag kan nog inte skylla på Magic Mary däcken... ;-)
Bra kört alla, tack för ikväll! Vi ses på torsdag!

/Leo

Kvällens karta: https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=215477727886721541532.0004f574aac672e5d8515

Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Rullade lite trögt, men väl hemma upptäckte jag att
> både fram och bakbroms låg på en hel del, så jag kan
> nog inte skylla på Magic Mary däcken... ;-)

Jag hade på känn att det var något annat än däcken som
gjorde det tungrullat, för så mycket sämre rullar de inte :)

Blir spännade att höra ditt utlåtande efter torsdagens tur.

Riktigt kul, tack för det! Glad att jag hade den extra tröjan på vägen hem, det blåste riktigt kallt. Vår snart? :-)

/Jonas

Tillbaka
Topp