[Kalender] Ötzi populaire - 100km södertörn

• Trådstartare Trådstartare BJS
  • Start datum Start datum
Om det mot förmodan blir väglag för cykling med racer utan skärmar eller dubbdäck är det möjligt att jag dyker upp.

Antar med tanke på kommentaren om Spångbro efter 7 mil att det är tänkt att köras medurs så att serpan får tas utför.

Ja precis. Tänkte medsols dels för att få färre vänstersvängar och för att Spångbro kommer att vara öppet (om man inte är toksnabb) med serpan är väl ändå roligast nerför!? ?

HåkanC sa:
Bengt-re sa:
Vägen är enkel att hitta, men är man osäker så är det klokt att ladda GPS med rutten ändå.
Bra initiativ och en fin runda på fina vägar, åtminstone på sommarhalvåret.
Men var är GPX-rutten?

/Håkan

Jag har bara ful gpx från när jag kört själv. Bygger en finare syntetisk med strava och laddar upp den istället. Trist om det var någon pissavvikare i gpxen från när jag kört.

Havoc 5 sa:

Du är välkomnen! Ingen aning om vädret, men bara att välja kläder, cykel och däck efter väder!

Bilagor

• IMG_20170226_132900_476.jpg
    IMG_20170226_132900_476.jpg
    272.8 KB · Besök: 90
Jag skriver in "Lillötzi" i almanackan - så får vi se när det närmar sig.
Kommer att var på rätt sida Sverige under årets sista dagar...

Bengt-re sa:
Havoc 5 sa:

Du är välkomnen! Ingen aning om vädret, men bara att välja kläder, cykel och däck efter väder!
Om vädret ser ut som på bilden ska jag då välja racer 1, 2, 3 eller 4? Och är Conti GP 4000S att föredra framför Michelin Pro Race 4? Vad gäller kläder inser jag att det bara är att dra på sig hela cykelgarderobens innehåll.

GoranS sa:
Bengt-re sa:
Havoc 5 sa:

Om vädret ser ut som på bilden ska jag då välja racer 1, 2, 3 eller 4? Och är Conti GP 4000S att föredra framför Michelin Pro Race 4? Vad gäller kläder inser jag att det bara är att dra på sig hela cykelgarderobens innehåll.

Ifjol var det plus 5 på samma datum så det blir kanske is/snö fritt?

Bengt-re sa:
Peth sa:
Hmm, bra initiativ!

Vi får se hur jag gör.

:-)

Känns kanske lite ovärt resan för en pluttig 100km runda, men det är faktist rätt fina vägar...

Har ett mål att cykla ett visst antal kilometer i år, och det ser ut att bli tight. Saknas det några mil inför mellandagarna, så kan det ju vara värt resan.

Peth sa:
Bengt-re sa:
Peth sa:
Hmm, bra initiativ!

Vi får se hur jag gör.

Känns kanske lite ovärt resan för en pluttig 100km runda, men det är faktist rätt fina vägar...

Har ett mål att cykla ett visst antal kilometer i år, och det ser ut att bli tight. Saknas det några mil inför mellandagarna, så kan det ju vara värt resan.

7000 km? Rapha Festive 500 lär ju gå då också. Den är svår att klämma in...

Bengt-re sa:
Peth sa:
Bengt-re sa:
Peth sa:
Hmm, bra initiativ!

Vi får se hur jag gör.

Nöjer mig med 6000, vilket är 50% upp jämfört med förra årets utfall.

Rapha Festive 500 låter ... överdrivet?

Peth sa:
Bengt-re sa:
Peth sa:
Bengt-re sa:
Peth sa:
Hmm, bra initiativ!

Vi får se hur jag gör.

Nöjer mig med 6000, vilket är 50% upp jämfört med förra årets utfall.

Rapha Festive 500 låter ... överdrivet?

Ja 50 mil på en vecka i december...

6000 är bra!

Btw. Nives - du är välkommen på denna. Behövs ingen bra gps för att hitta denna banan! ?

Vässade dubben i helgen. Enligt kaffesumpen blir det kallt, klart och strålande vackert!

....eller så är det mulet och ☔?

Äh, kom igen nu! Stabila plusgrader och torra vägbanor kan du väl fixa så att en annan kan vara också!? ;-)

kitzblitz sa:
Hoppsan, jag skrev visst "klen söderötzi" i almanacken :-)

Det är ju trots allt hemmatrakterna.

Taget! Passar oss veka klena individer som inte är hårda nog att ta oss 30 mil i snöglopp...

Eller ha som mål att cykla 210 mil sub 100...

?

Senast ändrad:
Låter trevligt! ska försöka komma och ta med ett par kamrater.

@Bengt-re vad har du för skärmar på cykeln på bilden ovan? har precis byggt en ny hoj och kör longboards men de där såg trevliga ut.

Hm, håller sig prognosen så borde det kunna funka temperaturmässigt att köra racer. Är det OK att dyka upp utan skärmar om man lovar att hålla sig längst bak?
Capture.PNG

MrGunnar sa:
Låter trevligt! ska försöka komma och ta med ett par kamrater.

@Bengt-re vad har du för skärmar på cykeln på bilden ovan? har precis byggt en ny hoj och kör longboards men de där såg trevliga ut.

Fram är det en gilles berthoud rostfri skärm. Bak är det någon plast SKS - nu är den tyvärr lite sned och krockad, men får gå ett tag till - nya skärmar på väg hem.

Longboard är bra - dock är flärpen på framskärmen väl styv så med tiden går skämen av - därför jag kör metallskärm med mjukare diy egolapp.

GoranS sa:
Hm, håller sig prognosen så borde det kunna funka temperaturmässigt att köra racer. Är det OK att dyka upp utan skärmar om man lovar att hålla sig längst bak?

Allt är oki! Är det jättefint så kanske jag också pumpar racern och sätter på raceblade på den? Var två månader sedan man hade nöjet att cykla racer nu.

GoranS sa:

Ser ut som det inte blir racer väder.

Bilagor

• Capture+_2017-12-22-18-04-50.png
    Capture+_2017-12-22-18-04-50.png
    31.4 KB · Besök: 103
Nej, det där är inget väder för racercykling.

Och min kropp är f.n. inget för cykling i någon form. Har en seg förkylning som vägrar ge med sig. Att cykla 10 mil när lite andhämtning medför rethostattacker känns inte intressant.

GoranS sa:
Nej, det där är inget väder för racercykling.

Och min kropp är f.n. inget för cykling i någon form. Har en seg förkylning som vägrar ge med sig. Att cykla 10 mil när lite andhämtning medför rethostattacker känns inte intressant.

Tråkigt. Men hoppas att vi kan mötas på någon normal brevet 2018?! Alltid trevligt med den självklara erfarenheten och frånvaron av hets! ????

Ser ut som uppehåll och plusgrader, men jag harvar på med dubb och långa stänkskärmar ändå trots att det ser ut att gå cykla på släta däck. Det är dock bitvis rätt grusigt så punkarisk med sommardäck är nog tämligen hög.

Beklagar att missären förefaller utgå mht till en attraktiv väderprognos. Är nog banne mig så att motvinden är i ryggen på hembenet till och med.

Bilagor

• Capture+_2017-12-29-00-25-57.png
    Capture+_2017-12-29-00-25-57.png
    82 KB · Besök: 113
Inte för att jag ska med på detta, men 1-2 plusgrader, klart till halvklart väder och ganska blåsigt gör att det sannolikt är isbana - inte minst på alla ställen där gammalt vägsalt regnat bort och nytt inte tillkommit. Släta däck är nog inte kul.

Vi är nog fler med lite festive 500 mil i benen. Skall visst ut och cykla igen nu btw...

Tillbaka
Topp