[Kalender] Randonnée 600 km Täby

MarcusS skrev:
-------------------------------------------------------
> DT: Det verkar bli sida med hela vägen från
> Ludvika till Uppsala :)

Tur att man inte ska köra den, så mkt sida-med får en att känna sympati för de stackarna som ska ut på turen.

Fyller på med kakor på Hjälmaregården i Läppe. 400k kvar. Lite regnstänk men annars fint.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    94.8 KB · Besök: 20
Jag var helt inställd på att köra ända tills jag vaknade halv fem imorse och i ett kort ögonblick av klarsynthet insåg att det där med feber och sextio mil kanske inte är världens bästa kombo ändå.

(Kanske om det inte hade varit så mycket sida med... :)

De rutinerade förbeställde pizza en kvart innan vi anlände till pizzeria Mona Lisa i Fellingsbro.
13 st i gruppen. I stort sett klarat oss från regn men blött på vägen. Vackert brunprickiga hela gänget. 32 mil kvar.

AxelSthlm skrev:
> Dags för det årliga ranndoneursbadet snart
> Jenny?

Det är väl bara på de långa rundorna?
Inte på en sån här fisrunda.

Säger han som har ett personbästa på 105km ;)

Åkomman ledde till besök i läppe och i skogen. I örebro tog slutligen den sista energin slut och det blir 1845-tåget.

Ser mörkt ut på pbp-fronten

JLarsson skrev:
> Åkomman ledde till besök i läppe och i skogen.
> I örebro tog slutligen den sista energin slut och
> det blir 1845-tåget.
>
> Ser mörkt ut på pbp-fronten

Det är nu du får en sittplats bredvid den lilla söta på tåget. Henne du skulle vilja gifta dig med. Hon som är för väluppfostrad för att säga ngt om randolukten, för dagen toppad med rando^2-lukten. Du vågade aldrig öppna munnen.

Fliken skrev:
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Åkomman ledde till besök i läppe och i
> skogen.
> > I örebro tog slutligen den sista energin slut
> och
> > det blir 1845-tåget.
> >
> > Ser mörkt ut på pbp-fronten
>
>
> Det är nu du får en sittplats bredvid den lilla
> söta på tåget. Henne du skulle vilja gifta dig
> med. Hon som är för väluppfostrad för att
> säga ngt om randolukten, för dagen toppad med
> rando^2-lukten. Du vågade aldrig öppna munnen.

Hon?? Tror inte att KBCK jobbar så...

DT skrev:

>
> Hon?? Tror inte att KBCK jobbar så...

Jag är under cover. Rando sthlm outfit. Och HON sitter snett mittemot. Vi har en sån där bordsplats.

JLarsson skrev:
> DT skrev:
> -----
>
> >
> > Hon?? Tror inte att KBCK jobbar så...
>
>
> Jag är under cover. Rando sthlm outfit. Och HON
> sitter snett mittemot. Vi har en sån där
> bordsplats.

All PR är bra PR.

Roligt att läsa om äventyret. Heja, heja! Minns att jag, när jag körde den här, tyckte det var otroligt häftigt att helt plötsligt vara i Dalarna efter att ha cyklat söder om Mälaren och Hjälmaren. Sjukt långt liksom.

MarcusS skrev:
> Var är Gunde

Du är i fel del av Dalarna.
Han bor, och är uppväxt, i Skamhed utanför Vansbro.

/Håkan

HåkanC skrev:
> MarcusS skrev:
> -----
> > Var är Gunde
>
> Du är i fel del av Dalarna.
> Han bor, och är uppväxt, i Skamhed utanför
> Vansbro.
>
>
> /Håkan

Det är örebroarnas 60-mil man ska köra om man vill spana på Gunde.

JLarsson skrev:
> det blir 1845-tåget

Det var oflyt.

JLarsson skrev:
> Nu är randolukten kompletterad med öl.

Hörde något om vagnar som tagits ut trafik, samband?

jonas-ni skrev:
> Hörde något om vagnar som tagits ut trafik,
> samband?

Signalfel, vagnfel, nedrivna kontaktledningar och nu också räserbajsrandonnörer. SJ har det inte lätt. :-(

AxelSthlm skrev:
> Dags för det årliga ranndoneursbadet snart
> Jenny?

Det var ingen som ville bada med mig. Bör föregås av 75 mil i sadeln. Lite kallt ännu. Jag väntar.

Så där, då har jag vaknat till liv igen efter min första sextiomilare. Det blev en riktig mysrunda. Medvinden från Fagersta till Uppsala underlättade. Den nedbrunna skogen vid Norberg var magisk att cykla igenom i den ljusa sommarnatten och månljuset.

Den närmaste incidenten var älgen som vi undvek precis att krocka med mitt i natten.

Jag kroknade rejält innan Uppsala och gruppen delades i två. Efter lite letande efter nattöppet hamburgeställe så bestämde jag mig att cykla hem istället för att äta hamburgare. Nu sken solen, men motvinden gjorde sig påmind. Det tog nog uppemot tre timmar att köra de sex sista milen. Stämplade in i Täby efter totalt 26,5 h cyklade.

Nu superrandonör för fösta gången!

Senast ändrad:
Grattis till superrandonneur Marcus! Tack alla som jag hade nöjet att ha sällskap med under resans gång. För min del var det en föränderlig runda. Jag inledde pigg med en del sprätt i benen (som alltid) Det höll i sig till Fagersta där var helt körd, låg på energi och trött inte så mycket i benen som i behov av sömn. Sedan hände något när vi fotostämplade i Sala, antingen var det käket i Fagersta som äntligen hittade ut i blodet eller så var det ljuset som återvände.

Vi var en grupp på sex som bestämde för att fortsätta genom natten från Fagersta. Jag satt och skakade okontrollerat på mackenn och mitt resesällskap såg lite oroliga ut för mitt eventuella cyklande utan tankning innan Uppsala, en sträcka av ca 12mil. Dessbättre blev det raceface på och bara åka genom natten halvsovandes på cykeln men i Sala återvände gnistan.

Tyvärr började några i sextetten krokna efter Sala och vi åkte länge och väntade. Till slut började vi köra ändå. Vi var nu tre som kom rätt snabbt och smärtfritt till Uppsala. Fika på en mack och i väg igen. Om rundan generellt hade tur med vidarna så blev det nu dags att jobba lite mer för det som nu var en trio den sista biten från Uppsala till Täby. Vi lyckades hålla ett ok tempo sist biten. Slutstämpling 07.25 vill jag minnas.

Bestående minnen av rundan? Massor men några saker som utmärker sig är nog brandskogsområdet utanför Engelsberg där vi passerade vid 00.30-01.00? På ena sidan en sommarhimmel i ljusblått, gult och rosa och den andra en brandgul stor måne. Runt omkring oss ett "månlandskap" efter förra sommarens eldhärjning av Västmanland. Ljuset räckte till att lysa upp landskapet så att det kändes mer dunkelt än mörkt. Mycket vackert, jag ångrar att jag inte stannade och fotograferade. Älgen som sprintade över vägen alldeles framför oss ca 15km innan Sala var också "minnesvärd".

Senast ändrad:
Ja det var en bra 60-milare. Det var ett bra beslut att sova i Fagersta. Jag kroknade redan efter 30 mil och Väg 50 med sina backar satte nådastöten i mina ben. 12,5 mil till Fagersta gick på ren vilja. 5 timmars sömn och hotellfrukost gjorde underverk.
Det brandhärjade området var magiskt även på dagen. Jag tog mig tid att stanna och ta kort.
Tack alla som gjorde detta till en minnesvärd helg. Nu är jag kvalificerad för PBP. Igår fick jag frågan om jag tänkte köra PBP. Då var jag tveksam. Fråga mig gärna imorn igen.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    76.4 KB · Besök: 18
Senast ändrad:
Bra kört alla! Vi fikade oss (2) genom sista dagen, ösregn efter serpan i Täby. 38 timmars full valuta, grattis alla som fixade SR-statusen igår/idag, lycka till på PBP.

Tillbaka
Topp