Kalmar Grand Prix Open

Kalmar Grand Prix Open
Är det några som ska köra detta? Kommer det gå undan? Kommer det köras om att komma först? Är det mysrull eller är det "tävling" är frågan?

Är sugen att anmäla mig då jag behöver ta mig ner till gamla hemtrakten den helgen men vill ju inte rulla själv i mystempo, det kan jag göra utan att betala :)

Kalmar Grand Prix Open
Har anmält mig till 14 mil motion - hoppas snitta lite lagom över 30.

Bilagor

• Halvvättern.jpg
    Halvvättern.jpg
    112.1 KB · Besök: 16
Kalmar Grand Prix Open
Eftersom det är så pass platt där nere borde det ju kunna rulla på i ca 40 bland de snabbaste, om det är några som vill köra fort dvs. Jag får väl avvakta o se lite då. Jag ser gärna att det räjsas lite med räsrarna :)

Kalmar Grand Prix Open
Fort lär det ju säkert gå. Motionslopp går ju oftast i ett jämnt tempo om man orkar hänga med första klungan och tycker det är kul att köra lagtempo i 14 mil. Sen finns de alltig några som tycker det är jättekul att ligga på rulle i 13.85 mil och sedan spurta om alla som dragit runt.

Kalmar Grand Prix Open
dEEDEE skrev:
-------------------------------------------------------
> Fort lär det ju säkert gå. Motionslopp går ju
> oftast i ett jämnt tempo om man orkar hänga med
> första klungan och tycker det är kul att köra
> lagtempo i 14 mil. Sen finns de alltig några som
> tycker det är jättekul att ligga på rulle i
> 13.85 mil och sedan spurta om alla som dragit
> runt.

Har kört ett par motionslopp i år. Trosatrampen och Stockholm Ride. Båda dessa var egentligen som ett linjelopp. Efter att det varit utbrytningar, av mig och andra, och hög fart mest hela tiden var det endast en mindre grupp kvar mot mål. Vid ett motlut med 2,5 km kvar gick jag själv ifrån de övriga 10-15 kvarvarande. Ingen av dem ville förta sig innan målspurten så jag lyckades komma först. Den som kom tvåa var märkbart besviken så i det loppet fanns det i alla fall lite prestige.

Stockholm Ride var grym fart förra veckan. Tempoväxlingar och hårdförningar för att trötta ut dom där som ligger på rulle. Den ggn kom jag knappt i mål pga våldsam kramp lite överallt :). Han som vann var märkbart nöjd om man läser hans blogg.

Men det kanske är andra premisser nere i Småland?

Kalmar Grand Prix Open
Se upp ni som ska köra och inte hittar i Kalmar. I de norra delarna av centrala Kalmar går loppet bitvis på mycket trånga cykelbanor i princip mitt i bostadsområdena. Finns ett par fina 90 gradare och chikaner på cykelbanor av 2-3 m bredd. Acceptera att köra säkert första 6-7 km ut ur stan och på tillbakavägen.
Annars är det väldigt trevliga vägar resten av sträckningen med lite trafik, tyvärr har en del sträckor begåvats med oljegrus tidigare i år.
Det lär drivas upp en hel del fart i vissa klungor misstänker jag, framförallt av lokalbefolkningen som är Triathlonskadade sedan 2012.

Tillbaka
Topp