Kalmar - Örebro

massemus

Medlem
Kalmar - Örebro
Hejsan. Jag kommer cykla från Kalmar till Örebro slutet av Juli. Vill ha tips på de bästa vägarna, och förhoppningsvis undvika de större såsom motorvägar etc. Ngn som kan ge mig lite tips? Någon har säkert cyklat delar av sträckan. Tack // Magnus

Kalmar - Örebro
Hittar tyvärr bara i mina hemtrakter runt Örebro men om du kommer upp från Linköping så rekommenderar jag Zinkgruvan-Mariedamm-Rönneshyttan-Åsbro-Tisarbad-Hallsberg-Sannahed-Kumla-Örebro sista biten.
51an som går parallellt med detta typ mellan Borensberg och Pålsboda kan vara ganska trafikerad så den rekommenderar jag ej.

Kalmar - Örebro
34:an till Linköping är ju fin. Vet inte hur den är att cykla på men den "börjar" ju vid Ålem. Stanna i Långehäll och köra röda också...

Kalmar - Örebro
Jag har cyklat Ålem, Kristdala, Hjorthed, Ankarsrum, Gamleby och vidare upp mot Norrköping och Stockholm. Kanonfina vägar. Sedan finns det fina vägar från Finspång mot Rejmyre och Vingåker.

Kalmar - Örebro
CarlPedal sa:
Hittar tyvärr bara i mina hemtrakter runt Örebro men om du kommer upp från Linköping så rekommenderar jag Zinkgruvan-Mariedamm-Rönneshyttan-Åsbro-Tisarbad-Hallsberg-Sannahed-Kumla-Örebro sista biten.
51an som går parallellt med detta typ mellan Borensberg och Pålsboda kan vara ganska trafikerad så den rekommenderar jag ej.

Från Linköping skulle jag rekommendera Berg-Ljungsbro-Tjällmo-Godegård-Mariedamm för att ansluta till avslutningen Carl-Pedal nämnde ovan. Fina vägar, lite trafik.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp