Kamera till cykling.

bengan24

Medlem
Kamera till cykling.
Tjenare alla cykeltokiga.

Skall köpa kamera som kommer användas till cykling och pool lek.
Tittat på GoPro Hero 5 Black och Garmin Virb Ultra 30.

Har Garmin Edge 520 på cykeln när jag kör.

Vet att Hero 5 filmar 1080 i 120 fps mot Garmins 1080 i 30 fps.

Hur skulle ni göra?

Kamera till cykling.
GoPro alla dagar i veckan.

Mest pga att det finns oändligt med tillbehör till GoPro och för att Garmin sällan gjort sig kända för att släppa mjukvarumässigt problemfria produkter ;)
Hur tillförlitligheten är på Virb Ultra 30 har jag dock ingen som helst aning om.

Kamera till cykling.
Jag är bara hobbyanvändare men har märkt att kameror till action och tex min drönare lider av en stor nackdel som nästan aldrig tas upp.

Kamerorna har för liten bitrate och komprimerar bilden alldeles för mycket.
Och att gå från 1080 30fps till 60fps på en del kameror använder samma bitrate.
Dvs kvaliteten på 60fps streamen blir lägre och detaljer tappas än mer.

Även om det är en 4k 60fps kamera och den har en bitrate på 15mbps så blir bilden helt kass jämfört med en kamera med 1080p 30fps med 60mbps.

Så kolla även hur bitraten är mellan kamerorna på respektive upplösning.

Kamera till cykling.
Lutar åt en GoPro Hero 5 black, men har även tittat lite på deras lilla kub (HERO5 Session)

Den verkar sjuk smidig och liten att ha med när man cyklar, sen filmar den i 1080 med 60 fps i formatet Linear, samma som Hero5 black.
Det är inbyggt batteri i den lilla och ingen GPS.

Kamera till cykling.
Kolla så koden verkligen fungerar på sportamore, har själv fått 30% rabattkod i sms och försökt köpa gps av dom, och då fått svaret:

"Med samtliga koder som vi går ut med så gäller dessa på ordinarie priser, och de gäller heller inte på elektronik."

Kamera till cykling.
andrewmtb sa:
Kolla så koden verkligen fungerar på sportamore, har själv fått 30% rabattkod i sms och försökt köpa gps av dom, och då fått svaret:

"Med samtliga koder som vi går ut med så gäller dessa på ordinarie priser, och de gäller heller inte på elektronik."

Sambo som jobbar där, personal kod

Kamera till cykling.
Old school:

Bilagor

• s-l1600-6.jpg
    s-l1600-6.jpg
    402 KB · Besök: 239
Tillbaka
Topp