Kan detta va en bra nybörjarcykel

Stimsky

Medlem
http://www.mongoose.com /bikes/detail.php?id=290&brandLine=Pro_International&brandID=47

Testade lite att dundra runt i skogen på sensommaren o i höstas. Min Miyata höll dåligt. Kan bero på att den har en massa år på nacken. Finns inga stötar överhuvudtaget på den. Växlarna gick åt skogen. Sist men inte minst på tok för hög. Men kul hade vi när körde kring i lera, stenar, backar mm...

Misstänker att jag har fastnat för sporten men vill ändå testa mer innan jag går på o köper en riktigt fin cykel.

Jag vet att folket här inte tycker om cykelringen men det ger jag fasen i om cykeln är ok för pengarna o det jag ska ha den till. Motion och kul fräsa runt på stigar cykel o inget annat. Håller med om att det inte verkar va så stort kunnande i denna butik. Cykeln kostar 4000:- och har kostat enligt cykelringen 8000:-

Kom dock ihåg att jag är nybörjare o har inte åkt särskilt mycket. Känns ändå som om jag vill ha en heldempad hoj ifall man vill testa att köra lite mer nerför. Måste ju prova.

MVH Stimsky

Senast redigerad av en moderator:
Om du är nybörjare så ska du _inte_ köpa cykel på Cykelringen, mycke strul, dålig service och okunnig personal. Plus att de tar överpriser på så gott som allt för att kunna sälja det dyrt på "SuperREA", liksom, vem höjjer inte på ögonbrynen när det står att det är 50%-ig rea.

Sen ska du verkligen inte låsa dig vid fulldämpad hojj, en cykel med bara framdämpare, även kallad "Hardtail", kan vara nog så bra om inte bättre. Speciellt i den prisklassen så får du inget bra fulldämpat för de pengarna.

Kolla in Köptipsen, där hittar du mycket: http://happymtb.org/forum/read.php/2/349583

Jag har vart runt o snackat med en del folk så jag känner ändå att det kan nog va här jag vill hamna. Tittade du på cykeln om det är ok utrustning o så? Vad cykelringen gör skiter jag i kan alltid gå o serva någonannanstans

kolla på litte tyska sidor så ska du se att du kan fina cyklar som är bättre utrustade en den, och en bilig dubeldämpad cykel gör ingen glad det kan jag låva dig.
du kan köra nerför på en ht me de är bara en fråga om teknik.

Det är inga höjdarprylar på den direkt men om du absolut vill ha en ny heldämpad cykel så tror jag det är väldigt svårt att få mer för pengarna i butik i Sverige.

Okay då vet jag. Kollade även in en GT Avalanche 1.0 disc verkade va rätt jyst. Men va vet jag kan ju inget om stötar. Kostade dock lite mer va ingen bakstöt på den. Samtidigt kostade den halva priseet hamnar på 6000:- men då känns det ju som om man kan köpa en Kona istället på sportson

Hörde nått i stil med att priset ska ligga runt 6000 eller mer för den typ av åkning jag vill hålla på med. Ligger det nått i det eller är det sanning med modifikation...

Tack för alla svar ni är riktigt kvicka på att svara här. Det bugar jag för.

MVH Stimsky

Tillbaka
Topp