Kan Dregen så kan jag!

matz 1

Ny medlem
Kan Dregen så kan jag!
Jag har rannsakat mig själv och insett att jag har en lite för stor kärlek för öl.
Jag har slitit av mig ca 15 kilo på nya jobbet på ett o ett halvt år.
Men kulan på magen hänger fortfarande kvar till viss del trots envist hojande.
Så kommer jag och en kollega/nära vän skippa pilsner under ett halvår.
Vad tror ni om effekten av ett sånt beslut?
Kommer det att ge bra resultat?
Sen kan det ju vara lite sunt att rena kroppen med lite bra leverne.
Nån som har förslag på alkoholfri öl som inte toppar kalorilistan?

Kan Dregen så kan jag!
matz 1 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har rannsakat mig själv och insett att jag
> har en lite för stor kärlek för öl.
> Jag har slitit av mig ca 15 kilo på nya jobbet
> på ett o ett halvt år.
> Men kulan på magen hänger fortfarande kvar till
> viss del trots envist hojande.
> Så kommer jag och en kollega/nära vän skippa
> pilsner under ett halvår.
> Vad tror ni om effekten av ett sånt beslut?
> Kommer det att ge bra resultat?
> Sen kan det ju vara lite sunt att rena kroppen med
> lite bra leverne.
> Nån som har förslag på alkoholfri öl som inte
> toppar kalorilistan?

Jag tror att det kommer bli jättebra, och att du kommer må toppen av det.

Lycka till.

Kan Dregen så kan jag!
Jag brukar köpa Staropramen, Carlsberg, Falcon, Clausthaler fast Clausthaler har lite udda smak men ganska ok ändå. Vad gäller kalorier har jag ingen aning tyvärr.

Kan Dregen så kan jag!
Alkoholfri öl? Vad är det för poäng med det? Jag dricker hellre vatten, cola light, te, juice eller saft i så fall.

Grejjen med öl (alhoholfri eller inte) är ju att det i princip är flytade bröd. Så det blir mycket kolhydrater hur man än gör. Alkohol eller inte menar jag.

Skippa vardagsdrickandet och ta 1-2 glas vin istället i helgen, det är bättre viktmässigt sett.

Kan Dregen så kan jag!
Fredrik80 skrev:
> Alkoholfri öl? Vad är det för poäng med det?
> Jag dricker hellre vatten, cola light, te, juice
> eller saft i så fall

Vitsen är fram för allt att det inte är sött. Vatten är också OK men saknar förhoppningsvis beskan. Men cola till mat! Vilken vederstygglighet!

Kan Dregen så kan jag!
Ett halvår är väl ingenting. Kör med vatten istället och prova. Funkar det ändå inte vet du att det inte var fel på ölen iallafall :D

Kan Dregen så kan jag!
Saken är den att jag avskyr cola o fanta etc. Speciellt till mat. Det dricker man på MC donalds.
Ingen annan stans.
Och alkoholfri öl har betydligt färre kalorier.
Och vin vill vi inte heller dricka, och absolut inte sprit.
Det här handlar om att bli en bättre cyklist och att rena kroppen från alla års pilsnerdrickande.
Och lulle: det är INTE OT!
Dum fan... ;)
1888: Vi tänkte så också, vad ska man göra utan öl?
Men detta är något vi diskuterat i säkert ett halvår.
Men faktum är att både Milla och jag mest är ute efter smaken och inget rus.
Vi tänkte kombinera detta med hård träning. Främst på CX under vintern.
Så ska här jävla köras!! :)

Kan Dregen så kan jag!
Om du vill fortsätta dricka öl (alkholfri) skulle jag i så fall reka att du drar ned på kolhydrater i övrigt. Dvs du kan köra biff och sallad och sedan alkholfri öl till det.

Då borde du få en ganska bra balans av grönt/kött/kolhydrater. Fast istället för potatis eller pasta så kommer dina kolisar från alkoholfri öl... tja... varför inte.

Problemet är just när man kombinerar öl med vanlig mat som pasta, potatis etc. Det blir för mycket kolisar totalt sett.

Kan Dregen så kan jag!
matz 1 skrev:
> Och lulle: det är INTE OT!
> Dum fan... ;)

Den här tråden är garanterat OT.

Idiot.

Kan Dregen så kan jag!
Alkoholfri öl är inte öl. Öl är gött, öl blir man stark, farlig, kåt och tjötig av. Av alkoholfri dricka blir man bara pissnödig och fet.

Vill du dricka öl? Cykla mer. HTFU!

Kan Dregen så kan jag!
En del tycks ha missat att alkoholen i sig innehåller en jäkla massa kalorier. Det är inte främst kolhydraterna i ölen som är största boven om man har kula, utan alkoholen. En alkoholfri öl är en fis i rymden jämfört med en läsk, till exempel.

Jag har med några få undantag inte druckit alkohol alls sen i januari och mår bättre på alla vis. Inte saknar jag det heller. Man får bara hitta på lite andra aktiviteter på helgkvällarna.

Kan Dregen så kan jag!
Fredrik80:
Jo vi har tänkt på det. Det handlar självklart inte bara om öl utan mycket om att äta rätt.
Och få en korrekt balans.
Detta handlar i det hela om att gå ner det sista i vikt. Och bli en bättre cyklist.
Men att samtidigt kunna njuta av smak ibland.
Det finns ett helhetstänk bakom detta.
Men tips tas tacksamt emot hur man lyckas bäst!

Tack Lulle, men man kan inte älska alla här i Världen.
Och jag älskar inte dig heller.

Men kram till er andra! ;)

Kan Dregen så kan jag!
Öl efter träning ska ju vara bra, rena mirakelmedicinen. Drick ölen då om du ska dricka den. Men det är som sagt flytande bröd. Jag tror faktiskt inte ett balanserat öldrickande har någon inverkan på träningen/resultaten så länge det inte handlar om att gå ner i vikt. Känner riktigt duktiga skidåkare som dricker både öl och sprit emellanåt. Men prova utan, det kanske blir en bra upplevelse för dig.

Kan Dregen så kan jag!
Tänk så här istället, dricker du en öl (50cl) innebär det att du måste gå ca 6000 steg (utöver din dagliga normaldos) för att återigen ligga plus minus noll grovt räknat. Man inser rätt snabbt att det till största del är vad man petar i sig och inte hur mycket man tränar när man börjar relatera saker man äter till hur mycket man behöver gå/cykla/springa/etc.
Så självklart kommer du se resultat av att skippa ölen sålänge den inte ersätts med något som innehåller lika mycket energi.

Kan Dregen så kan jag!
Duger lättöl? Lidls öl Finkbrau (grymt bra namn) 2.1% tycker jag är riktigt god trots lågt pris o sunkigt namn. Vi provade även att köpa hem deras helt alkoholfria men den smaka fan.

Kan Dregen så kan jag!
Jag är väldigt skeptisk mot alkoholfri öl, som kärlek utan kyssar typ. Eller som nikotinfritt snus - urk.

Dels så påverkar alkoholen smaken, dels så förknippar hjärnan effekten av alkoholen med smaken, det är ju inte så att man blir sugen på koffein och funderar på vad man ska dricka för att få sig en fix, och efter lite funderande kommer på att kaffe kanske funkar, om man är "kaffeberoende" (som exempel, inte för att påvisa något beroende).

Testa vatten, eller kanske någon lingondricka. Jag testade lite olika i en liknande situation, det blev till sist vatten. Efter måltiden kan jag festa till det med ett halvt glas färskpressad juice, Tropicana's "Mandarin Morning" är favoriten.

Kan Dregen så kan jag!
Makten skrev:

>
> Jag har med några få undantag inte druckit
> alkohol alls sen i januari och mår bättre på
> alla vis. Inte saknar jag det heller. Man får
> bara hitta på lite andra aktiviteter på
> helgkvällarna.

Bra jobbat, om det nu var en målsättning och inte slumpen.

:-)

Kan Dregen så kan jag!
me.I.am skrev:
> Btw, har svagdricka helt förpassats till en
> historisk parentes?

Öl med socker i? Förhoppningsvis.

Kan Dregen så kan jag!
Mikkellers Drinkin in The sun eller Drinkin in The Snow är de bästa alkoholfria ölen. Sen finns det ju lättöl från ex Gamla Enskede Bryggeri, kcal-innehållet i lättöl är lågt

Kan Dregen så kan jag!
Mikkeller är bra, allihopa. Drink in the sun har bra beska, fin humle karaktär och är lite fylligare och krämigare med en del vetemalt.

Mikkeller jul varianten är ganska kryddiga och lite sötaktig, men smakrik iaf.

Carlsberg alkofri är som läsk, rätt söt och utan ölkaraktär. Gillar du Miller är du hemma där.

Kan Dregen så kan jag!
matz 1 skrev:
> Gärna mer tips på goa alko fria öl!

Eriksberg Hovmästarlager är riktigt bra!

Kan Dregen så kan jag!
matz 1 skrev:
> på ett o ett halvt år.
> lite bra leverne.
> toppar kalorilistan?

Känner igen det där, rannsakning...tog själv beslut att vara nykter 1 år efter alldeles för mycket öl och gin under mina år jag bodde i Norge..hårda destruktiva år där.
Har inte druckit en jävla droppe sen jag bestämde mig i april. Känns stort, för kan lova...jag tycker d finns få saker som kan slå en STOR STARK en solig dag..el femton till efter för den delen..åå det är man ju inte ensam om;)

Jag tror el vet att du kommer märka super skillnad efter 1-2 mån..för glöm inte alkohol bryter ner muskelmassa, det är ju trots allt ett jävla gift..
Träna hårt bara så minimerar du nog kulan och lycka till fan!!

Kan Dregen så kan jag!
Stewe skrev:
> Makten skrev:
>
> >
> > Jag har med några få undantag inte druckit
> > alkohol alls sen i januari och mår bättre på
> > alla vis. Inte saknar jag det heller. Man får
> > bara hitta på lite andra aktiviteter på
> > helgkvällarna.
>
>
> Bra jobbat, om det nu var en målsättning och
> inte slumpen.
>
> :-)

Jag har alltid haft svårt att sova och träffade läkare och psykolog i vintas kring det, varpå den ene sa att alkohol är förödande för bra sömn. Så jag tänkte att jag kanske skulle låta bli helt ett tag, och sen har det blivit nån slags grej. Dessutom har jag alltid varit en sån som gärna dricker en aning för mycket när jag väl börjar. Det är lite för roligt och trevligt att vara full och då är det kanske lika bra att låta bli.

Sen måste jag säga att det är ganska tillfredsställande att nyktert se på hur andra beter sig efter även ganska måttligt alkoholintag. Man fattar ju inte själv skillnaden i vanliga fall. Alkohol är en onödigt stor grej i mångas liv, tror jag, utan att man kanske tänker på det. Den vanliga klyschan om att det skulle vara tokförbjudet om det hittades på idag är ju ändå sann.

Kan bara rekommendera att prova total nykterhet under en längre period. Det ger perspektiv och en del fördelar:-)

Kan Dregen så kan jag!
matz 1 skrev:
> NLC: Google är rätt bra ibland... :)

OK, så han har nyligen separerat och RASADE i somras över att all-inclusive hotellet han semestrade på inte har skötbord på herrtoaletterna. Vad har det med öl att göra?

Kan Dregen så kan jag!
Jag körde alkoholfritt i 2,5månader i våras och det var trevligt.
Hade ingen ångest eller så.... ;-)
Jag tycker Mariestads Alkoholfria är bra!

Kan Dregen så kan jag!
matz 1 skrev:
> på ett o ett halvt år.
> lite bra leverne.
> toppar kalorilistan?

Drack inte öl på 6 månader när jag och tjejen väntade barn. Fick en väldigt tydlig viktnedgång! Kanske ska tillägga att jag dricker rätt mycket finöl vanligtvis, starka kaloriintensiva saker:) Så blev nog en väldigt stor skillnad i hur många kalorier jag satte i mig under den tiden.

Jag gillar störebecker när det kommer till alkoholfritt!

Kan Dregen så kan jag!
Hur fasen kan man föreslå att byta ut ölen mot Cola eller Juice. Sjukt mkt socker i detta! DRICK VATTEN och ta nån öl i veckan istället.

Kulmagen får du bort genom att träna magen och äta mindre portioner så att magsäcken minskar. Finns grymma 15 minuters pass för magen i appen Nike training center (NTC).

Kan Dregen så kan jag!
Åkerström skrev:
> Tänk så här istället, dricker du en öl (50cl)
> innebär det att du måste gå ca 6000 steg
> (utöver din dagliga normaldos) för att återigen
> ligga plus minus noll grovt räknat.

Shit. Kom igen nu hundarna, nu skall vi ut och gå, LÄNGE o LÅNGT

Kan Dregen så kan jag!
Ultralite skrev:
> Hur fasen kan man föreslå att byta ut ölen mot
> Cola eller Juice. Sjukt mkt socker i detta! DRICK
> VATTEN och ta nån öl i veckan istället.
>
> Kulmagen får du bort genom att träna magen och
> äta mindre portioner så att magsäcken minskar.
> Finns grymma 15 minuters pass för magen i appen
> Nike training center (NTC).

Hur fasen kan man föreslå att kulmagen ska tränas bort genom att träna endast magen?
Haha! 80-talet ringde och ville ha tillbaka sin kunskap.

Tillbaka
Topp