Kan inte ta bort Ground control flakjacket däck

tobnyb

Medlem
Sonen har fått punktering på sin specialized mountainbike. Ser ut att vara du dunlopventil. Får dock inte bort däcket som är ett flakjacket däck. Däcket går inte att få bort med vanlig däckavtagare.

Bilagor

• E956F717-E7F7-41B4-AB69-1021BA3D009A.jpeg
    E956F717-E7F7-41B4-AB69-1021BA3D009A.jpeg
    1 MB · Besök: 384
Har du tillgång till en tving, skruvstäd eller nåt liknande så testa att klämma med den. Antar att anledningen är att däcket fastnat mot fälgen och du inte får in däckjärnet alls?

Väldigt vanligt att däcket "gifter sig" med fälgen och jag köämde ihop däcket bot för bit (precis som förslaget med en tving) Då lossnade det och vips var problemet löst.

Har du tillgång till en tving, skruvstäd eller nåt liknande så testa att klämma med den. Antar att anledningen är att däcket fastnat mot fälgen och du inte får in däckjärnet alls?
Har ett skruvstäd får pröva med det. Nu köpte jag fel slang dvs presta och inte schrader så jag kanske ändå inte kan fixa det men ändå. Har en scharder för 26 tum men den kanske är för liten för 27,5?

Jag föredrar presta, så byter Schräder till presta slang på cyklar i familjen. Tror att några tillverkare säga att man inte ska göra det, men har aldrig haft problem.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp