Kanske en svalare CV måhända?!

steen

Aktiv medlem
Nu ska man ju ta metereologiska långtidsprognoser med en nypa salt, men det verkar som om den mest groteska värmen kanske lägger sig tills det att CV ska klaras av.
Har medvetet kört en hel del i värsta värmen för att testa och se hur mycket man pallar under tid. Har gått över förväntan, men 95 km i dryga 30 grader skulle definitivt kännas. Lätt att slarva med intaget när "tåget rullar på".
Hur som helst så ska det bli en rolig dag i dalaskogarna!

/steen

Verkar bli en repris från förra året med runt 12-13 grader runt 9-11 på förmiddagen och uppehåll. Dock långt bort så prognosen kommer att ändras, hoppas det inte blir rejält regn bara så är jag happy as Larry.

Ser ut som det är ganska stor chans för regn iaf ;-D Svalt och skönt och plus för pannbensträningen i misärförhållanden!!
Svårt att se så långt i prognoserna men de är eniga: YR, SMHI, AccuWeather mm Allt annat är en bonus
/C

Passar på att tipsa om windy.com (finns som app för både iOS och android), visar allt och lite till. Du kan välja mellan fyra olika prognosmodeller dessutom, med andra ord allt som behövs för alla oss hobbymeteorologer :)

cwh1973 sa:
Ser ut som det är ganska stor chans för regn iaf ;-D Svalt och skönt och plus för pannbensträningen i misärförhållanden!!
Svårt att se så långt i prognoserna men de är eniga: YR, SMHI, AccuWeather mm Allt annat är en bonus
/C

Var hittar ni dessa långtidsprognoser? Jag hittar bara 10 dagar framåt på YR, SMHI etc

Dave1979 sa:
cwh1973 sa:
/C

Var hittar ni dessa långtidsprognoser? Jag hittar bara 10 dagar framåt på YR, SMHI etc

Det gissas hejvilt p.g.a. att det kanske ska regna i Dalarna tre dagar innan loppet.

Tillbaka
Topp