Kapa sadelrör?

Octagon

Aktiv medlem
Kapa sadelrör?
Kan man kapa sadelrör, bara någon cm alltså? Det är en cykel som jag tänkt sälja, men som skulle funka till en bekant som är ute efter något liknande. (29" trailcykel med 140/130 slag verkar hett?) Om man bara fick ner sadeln någon cm till.
20190526_103551.jpg

Jag skulle även kunna sätta höjdbegränsning på droppen, men det är bara 120 mm drop från början. Det är OK, mindre vill man inte ha.

Kapa sadelrör?
Jag kapade av röret på en cykel som jag skaffade åt sambon som sadeln satt lite för högt på och det har inte varit några problem med det.

Kapa sadelrör?
Kom på att en gammal Ritchey sadel jag har är 37 mm hög från mitten av rails jämfört med 45 mm för den som sitter på. Behöver sänka ytterligare typ 18 mm.

Kapa sadelrör?
Belse sa:
Jag kapade av röret på en cykel som jag skaffade åt sambon som sadeln satt lite för högt på och det har inte varit några problem med det.
Jag tror också att det bör gå. Speciellt eftersom belastningen kommer att bli liten med kort uppstickande sadelstolpe och mycket instick.

Kapa sadelrör?
marr sa:
Har ramen plats för intern dropper dragning?
Codeine 29". Plats finns, men inget hål för kabeln. I annat fall hade man kunnat stoppa i en OneUp som har mindre stack, men en sån kostar pengar. Nu har jag bytt sadeln, ska försöka få vederbörande att komma och bikefitta (fult ord?) lite och se hur mycket som saknas.

Kapa sadelrör?
Octagon sa:
marr sa:
Har ramen plats för intern dropper dragning?
Codeine 29". Plats finns, men inget hål för kabeln. I annat fall hade man kunnat stoppa i en OneUp som har mindre stack, men en sån kostar pengar. Nu har jag bytt sadeln, ska försöka få vederbörande att komma och bikefitta (fult ord?) lite och se hur mycket som saknas.

Ahhh, jag var rätt sugen på att borra i min :p

Tillbaka
Topp