Kapell/överdrag till cykelkärra?

NAnders

Aktiv medlem
Jag har precis blivit med cykelkärra och upptäckt att den är för bred för att komma in genom källardörren. (Okej, jag kan lyfta den på sidan, men det ids jag inte.) Så den kommer sannolikt att bli stående utomhus för det mesta, under bar himmel. Med allt vad det innebär.

Har någon ett förslag på ett lämpligt kapell eller överdrag att köpa? Biltema har ett för fyrhjulingar ( http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Depastod-och-transport/Helkapell-ATV-821313/ ) men minsta modellen är åtminstone dubbelt så stor som kärran. MC-kapellen är mindre, men fortfarande alltför långa och verkar dessutom vara formsydda för uppstickande styre och sånt.

Nordic cab har ett bra som passar till deras kärra. Kanske passar till din också. Min kärra har stått ute flera år nu utan att ha tagit alltför mycket stryk.
Hör med dom.

Det blev ganska dyrt, 1100-1200kr. Hade kunnat bli billigare om jag jagat några fler intressenter så att det blev en större serie. Nu tillverkades bara det här kapellet, därav det höga priset. Men det kommer nog minst att hålla lika länge som vagnen.

Tillbaka
Topp