[Karlstad/Torsby] Happywolfride 2010-09-25/26

Går det inte att tejpa knän? =) Jag har gott om den varan. Ett paket med 14 rullar tejp kom med posten, till samma pris som man får 4 rullar för hos det lokala apoteket.

Jag har googlat lite och kommit fram till att jag med största sannolikhet har dragit på mig "löparknä". Den goda nyheten är att det verkar gå att stretcha bort det. Den dåliga är att det rekommenderas 2-4 veckors vila från det man får ont av, dvs cykel och löpning. Surt sa räven. Hur tränar man kondition då?

Enrico, jag har gått och dragit med löparknä rätt länge nu och det går att stretcha så att det blir bättre men har man väl fått känning är det viktigt att man fortsätter stretcha även efter att man inte har ont längre, får annars kommer det onda snabbt tillbaka. Man måste också stretcha flera ggr om dagen, 5-6 ggr/dag ordinerades jag. De viktigaste musklerna att stretcha vid löparknä är sätet, framsida och baksida lår, vader och även ländryggen. Jag har också smörjt med voltaren salva på utsidan av knät eftersom senfästet där lätt blir inflammerat, det funkar säkert med andra antiinflammatoriska salvor också men jag tycker voltarensalvan är bra.

Hoppas att du inte kommer att dras med denna envetna skada lika länge som jag gjort, och tro mig när jag säger att jag vet hur tråkigt det är med all stretching.

Hur ser det ut på grillfronten? Jag var inne hos Clas Ohlsson idag och de hade plockat bort grillsortimenten med motiveringen att säsongen var slut?
Gör ett försök på Biltema imorgon eller finns det någon affär inne i staden som har?

Vi köpte en engångsgrill idag. Vi köpte på pekås, finns nog på de flesta mataffärerna om det är en engångsgrill du ska köpa.

Nu talar jag genom Frolicc: Notera att sängkläder ska medtagas till stugan. Täcke och kudde finns till alla. Sen så undras det om någon har en bärbar dator med s-video utgång?

Undrar fortfarande om någon har en bärbar dator med s-video utgång. En sån här gul kompositkontakt eller en rund med många stift funkar. Så tar jag med en scartadapter och så kan vi kolla på nya predators filmen på kvällen.

Är det bara jag som INTE börjat packa?

Shit, har en hel hög med kläder utslängd på golvet. Kollade precis vädret. Det skall bli svinkallt båda dagarna med regn imorgon och sol på söndag. Glöm inte mössa och vinterskor/skoöverdrag

För att bryta isen kring RR, gör ett försök med söndagen. Lördagen måste jag få lite distans till för att orka med =)

Total sträcka:79,35 km
Snitt: 9,9
Tid: 8,02h (Total tid inkl. stopp)

CykelLekvattnet2010-09-26Hjd-Distans.jpg ht=435

CykelLekvattnet2010-09-26.jpg ht=517

Ja söndagen är en riktig klassiker tycker jag. Den vill jag åka igen. Vilka våfflor vi fick efter knappt 7 mil. Nästa gång kanske vi åker åt andra hållet???

Lite bilder från lördagen.

Bilagor

• GladaOchTorra.jpg
    GladaOchTorra.jpg
    86.9 KB · Besök: 42
  • HitEllerDit.jpg
    HitEllerDit.jpg
    142.9 KB · Besök: 48
  • StörreStig.jpg
    StörreStig.jpg
    136.4 KB · Besök: 59
  • BozzPåVäg.jpg
    BozzPåVäg.jpg
    98 KB · Besök: 68
  • LördagUtanSol.jpg
    LördagUtanSol.jpg
    108.5 KB · Besök: 75
  • OtydligStig.jpg
    OtydligStig.jpg
    170.7 KB · Besök: 46
  • ViÄrSnart.jpg
    ViÄrSnart.jpg
    156.7 KB · Besök: 46
  • iSkogenIgen.jpg
    iSkogenIgen.jpg
    111.2 KB · Besök: 43
  • HappyWalk.jpg
    HappyWalk.jpg
    173.3 KB · Besök: 49
  • SpångGång.jpg
    SpångGång.jpg
    114.1 KB · Besök: 64
Åh, vilken nostalgi. Det där är mitt 80-tal med långa löprundor på hösten och skidåkning längs alla dessa grusvägar under vintern!

Åh vad det såg varmt och skönt ut. Om jag inte minns fel så hade vi en helt underbar lördag.

För mig gav helgen en massa, tex:
Mitt livs skönaste bastubesök
Mitt livs godaste våffla
Mitt livs godaste kexchoklad
Mitt livs första björnhallucination
Två av mina absolut jobbigaste träningspass
En punktering (men den märktes först idag)
En enorm knäsmärta
Många skrat
Världens kanske inte alls bästa lukt i sovrummet, mums för våta träningskläder
Svenskt rekord i funna lingonbajsar
Helt tappad känsel i fingrarna
En ny smakupplevelse när godis, chips och vin blandades
En trevlig bekantskap i form av en man på fyrhjuling som tyckte att vi inte var helt normala

Jag kände mig rätt nöjd med helgen ända till skitungarna i Torsby knäckte vår prestation totalt genom att ha cyklat lika långt fast på BMX.

och så lite bilder från söndagen.
Borde tagit fler bilder på alla trevliga stigar..

Bilagor

• Söndagmorgon.jpg
    Söndagmorgon.jpg
    132 KB · Besök: 50
  • GrannTallskog.jpg
    GrannTallskog.jpg
    118.1 KB · Besök: 44
  • NästanSol.jpg
    NästanSol.jpg
    84.1 KB · Besök: 67
  • AnkomstTillFikan.jpg
    AnkomstTillFikan.jpg
    102.5 KB · Besök: 44
  • SladdkungenBozz.jpg
    SladdkungenBozz.jpg
    148.8 KB · Besök: 52
  • SnartBaraEnBacke KvarTillVåfflorna.jpg
    SnartBaraEnBacke KvarTillVåfflorna.jpg
    148.9 KB · Besök: 63
  • SnartÄrViVidVåfflorna.jpg
    SnartÄrViVidVåfflorna.jpg
    159.6 KB · Besök: 51
  • SolEllerNästanSol.jpg
    SolEllerNästanSol.jpg
    153.8 KB · Besök: 73
  • VÅFFLA.jpg
    VÅFFLA.jpg
    109.6 KB · Besök: 51
  • InteEnBacke.jpg
    InteEnBacke.jpg
    106 KB · Besök: 48
  • BaraEnBakceKvar.jpg
    BaraEnBakceKvar.jpg
    137.9 KB · Besök: 45
Varför filmade jag inte nedförslöpan i slutet för? Det hade varit nice, eller bosses glädje när han fick sin andra våffla. =)

Tillbaka
Topp