Kass cyklist

staine

Aktiv medlem
Kass cyklist
visade i förrgår prov på kasst omdöme när HEN försökte i hög fart snedda upp över asfaltrampen från vägbanan just här. Vått och mörkt var det. Såg inte att asfalten slutade ett par cm under stenkanten och drog genast i backen, flög ett 10-tal meter bort till stoppförbudsskylten där hen drämde in i trottoarkanten och snälla medcyklister genast påbörjade återupplivning. Nattlig visit till ett najs sjukhus med snälla röntgentanter. Inget brutet, om det nu stämmer. Ont så inih---e gör det. Fast det braiga var att vänster ben inte gör minsta ont.
Snart kan rehab påbörjas med planer på en försiktig gång utan kryckor som första steg. haha steg, fatta vitsen.
Note to self och andra: Ta det lite lugnt, ibland!

Kant.png

Kass cyklist
staine sa:
moody sa:
Krya på dig Sten!
Trist att trilla.
/ /E

Se där vem man lockar fram, kul, hoppas allt ok med dig! :)

Stolpen höll likaså kantstenen, men cykeln, ja Rose-crossar ska väl slitas lite. Hoppas förresten den är helt paj så man kan shoppa lite nytt.

Allt bra m mig. Psyklocomeback nu i vår. Får försöka ta en svängom när du är klar m läkning.

Kass cyklist
me.I.am sa:
"röntgentanter" är inte vidare könsneutralt, har vi inte kommit längre år 2017? Skärpning.

Krya.

Röntgenhenor?
Röntgenhener?
Röntgenhenar?

Hur fasen blir höns i plural på ett Happykorrekt sätt så ingen skall behöva förfasas över att någon eventuellt skulle kunna känna sig lite krängkt?

Krya på dig!

Kass cyklist
Kass cyklist
Jaja jag kom i alla fall till ett stort hus med några snygga tjejer klädda i vitt som drog av mig brallorna och fotade. Dom var gulliga.
Nu börjar tramad0len kicka in märker jag :p

Kass cyklist
plumse sa:
me.I.am sa:
"röntgentanter" är inte vidare könsneutralt, har vi inte kommit längre år 2017? Skärpning.

Krya.

Röntgenhenor?
Röntgenhener?
Röntgenhenar?

Hur fasen blir höns i plural på ett Happykorrekt sätt så ingen skall behöva förfasas över att någon eventuellt skulle kunna känna sig lite krängkt?

Krya på dig!
"de" precis som alla andra personliga pronomen i plural. :-p

Kass cyklist
Usch, hoppas du kryar på dig snabbt!

Men på den positiva sidan kanske du fick något sånt där härligt smärtstillande som man går som på moln på? :-)

Kass cyklist
Krya på dej Staine.
Släpp ängsligheten kring "hen" och kom ned hit till Södertälje och kör ett brev igen.
Här är vi som du och jag.
Gubbar o kärringar, de andra kan dra dit pepparn växer...

Kass cyklist
Den här plockade jag upp från sida 4 - men varför?
Nädå men allvar, påpiskad av alla snälla kryahälsningar så tog jag mig i går i kragen, slutade gnälla, sänkte sadeln 5 cm, kravlade mödosamt upp på hojen och tog en 5 mila-pendling i DÖDS-tempo (som i döds-förskräckt). Gick hyfsat, enklare än att gå iaf.
Känslan av att vara lika gammal som man är börjar sakta rinna av igen.
Det som inte går: Igångdrag, bunnyhopp och pavé.
Samt att komma av hojfan. Men det kommer väl.

Kass cyklist
Jag tror att läkningen kommer gå mycket fortare om du utnyttjar de terapeutiska effekterna av tisdagsfikat.

Det kan nog bjudas på lite medlidande också.

Kass cyklist
OJ aj.
Har helt missat detta.
Med förhoppning om tillfrisknande å det snaraste.
Du lyckades ju locka fram Moody, inte illa.

Knapra lite försiktigt på medicinen så ses vi när vi råkas.
Reklamera cükeln tycker jag.
Verkar ha varit något fel på den.

(Edit: Bokstävlar)

Senast ändrad:
Kass cyklist
Det skumma var att jag var förbi platsen i dagsljus nyss.
Vete fanken om det är nåt fel på asfaltkanten upp mot cb öht. Kan jag ha åkt ner i urholkningen till vänster om rampen? Eller helt missat var rampen tog slut? Eller är jag helt enkelt en askass cyklist?
Jag var i alla fall nykter, för bövelen!

IMG_0401.JPG

Kass cyklist
staine sa:
Kan jag ha åkt ner i urholkningen till vänster om rampen?

Det ser ut att vara den största kanten på det stället. Så det verkar inte helt orimligt. Speciellt om det är vått och mörkt så kan det vara svårt att se. Men det ser inte ut att vara så kraftig kant/urholkning heller. Så det borde gå att köra över.
Det låter som att du höll högre hastighet än vad du borde gjort i just den manövern. Men ja lite konstigt är det.
Stenarna kan också vara hala när det är blött. Om det kan ha räckt för att du ska få sladd och gå omkull?
Om du tappar fäste och sen plötsligt får för bra fäste så kan det bli en highsider som kastar av dig.

Tillbaka
Topp