Kattsäkra cykel inne i lägenheten

Väljer man deluxe-paketet med Evidensia och Dura Ace-foder så hamnar det nog i sådana summor, eller kanske rättare sagt finns det nästan ingen gräns. Men det går att få ner kostnaderna såklart. Man kan diskutera om deluxe-paketet är det bästa för katten eller om det är till för ägaren.
aha, 1000-2000 trodde jag var typ cues

Sadlar är tydligen goda och cyklarna välter ibland :) Annars allt lugnt. Inte ett enda däck eller annat tuggat på sedan 1994 eller så…
IMG_1397.webp
IMG_1395.webp
IMG_1417.webp

Skulle se om jag hittade någon fin bild på katt bakom ekrar, men hittade bara en serie när han fick för sig att klättra upp på min vardagsCX, 3 bilder när han klättrar och sedan fint sitter på topprör och har allt under kontroll,och sedan 2 där han hänger och sprattlar för glatta livet med vilda ögon.
Stackarn. För hans värdighets skull (som jag iof kastat under bussen just nu) så får ni tyvärr inte se dem.
Men det var enda gången på hitills 3 år han gjort nåt sånt, och den andra katten har inte gjort det någon gång.

Edit: han förtjänar att få visas upp på sin stoltaste stund, precis innan katastrofen...
Visa bilaga 773795Visa bilaga 773796Visa bilaga 773797
Man måste ju kolla ...

20250514_152711.webp

Katter uppskattar möjligheten att få välja själva. Att straffa dem hjälper inte alls. Om du till exempel sprayar dem med vatten när de hoppar upp på bänken blir de helt enkelt bara rädda för sprayflaskan och dig, inte för bänken. Enda sättet att hålla katten borta är att se till att det inte finns en uppsida med att vara på bänken eller bordet. Att aldrig ge den mat där. Man kan dessutom erbjuda alternativ. I slutändan vinner katten alltid. Den försöker tills den lyckas. Vad gäller cyklarna så har ingen av mina katter varit intresserade. De gillar cykeltransportväskan med skumgummi i.

Sån akrobatik skulle Månsan aldrig ge sig på; tar sig nätt och jämnt upp i länsstolen.
Och hon har lika bra eller dåligt bollsinne som jag...Visa bilaga 774532
Milo upp i dagen! Samma bollkänsla också. Men hans klätterförmåga lämnar mycket i övrigt att önska, cykelklättringen var en outlier, som slutade i den kattastrof vi hade förväntat oss!
8a2d9198896f1d741128347a3c38e072.0.webp

Har och har haft många katter då exet drev uppfödning.
Det enda som hände trots många kattungar och ett antal vuxna individer var att dom gick emot kedja och drev med resultatet att dom fick olja i pälsen.
Lösningen var ett cykelöverdrag från Biltema för en hundring.
Vad du än gör så köp INTE en klösbräda som man skruvar på väggen.
Resultatet av en sådan är att katten tror att man får klösa på väggarna.
Klösträd och klöstunna är det som funkar och håller katterna borta från att klösa på möbler.

Jag tror Åke var en AI katt. Synd att jag förmodligen glömde ladda honom innan han gick ut en gång bara. Han fick kanske slut på batteri och kom aldrig tillbaka 😢
Har aldrig haft en katt som varit på mina cyklar, däremot matstolarna i skinn 😖

Bilagor

• 20210502_193908.webp
    20210502_193908.webp
    315.9 KB · Besök: 34
Nu är jag djurvän av rang men enda utvägen är att kasta ut katten ur ens hus och helst liv. :)
Hur mycket jag än gillar cyklar hade jag hellre köpt 2 nya set GP5000 varje månad än att göra mig av med en katt. Om den nu ens skulle klösa på däcken. Det är ju förmånligt om den inte gör det såklart, men även om den skulle göra det så skulle den fått stanna.

Katten hemma har inte gett sig på våra cyklar i garaget iaf. Hon är helt knäpp så att det inte hänt är nog mer tur än skicklighet :D

Lösningen var ett cykelöverdrag från Biltema för en hundring.
Ordvitsaren i mig ser potential i denna mening.

SwedishAgro har en liten låda med staplade kartongbitar, som kryddas med en liten påse kattmynta för att katten ska komma igång att använda den. Funkar bra och är så billig man kan begära.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp