Kedja sprucken på flera ställen

tod

Medlem
Drog av kedja (Eagle Gx) idag under transportsträcka, inget speciellt våld.

Var på gång att sätta dit snabblås och köra vidare men ser då att på insidan av kedjan är typ 4–5 yttre länkars ’länkplattor’, inte själva pin, spruckna på samma sätt så sket i det hela och rullade hem för att byta hoj och få till en runda ändå. Något koko i mina i övrigt fungerande växlar eller liknande? Hittade en tråd där det diskuterades ny och gammal design på jockeys men inte så mycket mer.

tod

Medlem
Alrite, tackar! Slipper felsöka innan jag testar ny alltså. Ska kolla läget med butiken om de känner sig manande.

Bengt-re

Aktiv medlem
Drog av kedja (Eagle Gx) idag under transportsträcka, inget speciellt våld.

Var på gång att sätta dit snabblås och köra vidare men ser då att på insidan av kedjan är typ 4–5 yttre länkars ’länkplattor’, inte själva pin, spruckna på samma sätt så sket i det hela och rullade hem för att byta hoj och få till en runda ändå. Något koko i mina i övrigt fungerande växlar eller liknande? Hittade en tråd där det diskuterades ny och gammal design på jockeys men inte så mycket mer.

Det är väl bara vanlig SRAM kvallite? Uselt skräp.

kais01

Aktiv medlem
bengt, srams kedjor är kända för snabbt slitage vilket jag kan konfirmera efter att ha prövat.

men den här sprick-batchen är något annat, det har skrivits om detta tidigare.

har annars inte så mycket synpunkter om srams funktion så länge det gäller mtb, annat än att de prånglar ut kassetter med 10t drev. usch.

usch också för double tap på landsväg. typiskt nih-syndrom.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer