Kedjan har börjat rappa igen.. Bra, billiga drev till mitt vevparti?

vilzen

Medlem
Ställde denna fråga för länge sen, men inte mycket är kvar mer än ramen i förhållande till hur cykeln såg ut 2015.. Nu har kedjan börjat rappa igen, har kollat mitten drevet fram och det mittersta på kassetten som jag kör på mest... Största misstanken är väl fram... Sen tiden då jag körde motorcykel finns erfarenheten, byta alla drev och kedja gör att inte de nya dreven blir utslitna i förtid.

Den länk jag hade kvar från rosebikes, fanns inte kvar... Vet inte vad jag ska köpa.. Vevpartiet är ett Deore Hollowtech av äldre modell, bakhjulet har en vanlig kassett ( har glömt standardens namn)
På för packningen till det mittendrev som jag köpte 2015 står dessa siffror:
FC-510-S Chainring
36T ( silver )
Y1DS98200

Kassetten bak har minsta drevet som 11 tänder och största med 32 ( Lika bra att köra likadant igen, det som sitter på är ett Shimano från Biltema ) Vad bör jag välja där? Tävlar inte, MTBn används för att få motion och komma ut i naturen, så behöver inga värstinggrejer... Cykeln funkar egentligen nu mest för att ta mig dit jag ska, eftersom bilen inte är att lita på..

Så vart hittar jag en pålitlig leverantör i exempelvis tyskland som säljer detta till vettigt pris... Som levererar så jag får sakerna med postnord, kan då nyttja att lantbrevbäraren tar hit paketet till mig i stället för att jag i värsta fall måste cykla 2.2mil på den trista, rätt högtrafikerade 34an till huvudorten i kommunen.. För blir det nått annat företag blir det troligen mycket besvärligare, vet inte hur länge drivpaketet håller ihop och tillgång till fungerande bil har jag inte.

Tacksam för att någon delar sin erfarenhet, ger råd..

Du har ju till och med ett artikelnummer på vad du behöver så med ett slag på google lär du väl kunna hitta en butik själv? Kassetten vet du vad du ska ha också. Sen en kedja dit.

Göra jobbet själv eller låta någon annan göra jobbet... ursäkta min ton men det finns jättemånga butiker osv och alla är bra på sitt vis, hur det levereras kan kanske inte någon random på internet berätta heller. Allt beror på!
Lycka till. Höll grejerna sedan 2015 så är det bra.

Ps. Det står säkert på både kassett och kedja vad du har så slipper du gissa (och framförallt vi).

Nu har kedjan börjat rappa igen, har kollat mitten drevet fram och det mittersta på kassetten som jag kör på mest... Största misstanken är väl fram.
Tacksam för att någon delar sin erfarenhet, ger råd..
Vilken ersättning erbjuder du?
Du har ju själv tidigare krävt ersättning för att hjälpa till
så då borde det vara självklart för dig att själv erbjuda ersättning.
Eller hur?
Nå, hur mycket erbjuder du?

Tillbaka
Topp