Kedjespännare Scott Voltage YZ 0,2 dirt

Tobias B

Medlem
Byggde en pumptrack "åt ungarna" så jag var tvungen att köpa min första dirthoj. Scott Voltage YZ 0,2 från 2014 Ska det inte finnas kedjespännare vid bakaxeln? Just nu går det bara låsa med bultarna på axeln vilket är helt värdelöst, kedjeslammer å det grövsta. Har försökt fixa till det men det funkar bara en stund. Nöjd med cykeln i övrigt med tanke på att jag gav 2000 spänn beggad.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    598.2 KB · Besök: 111
Små drev och supergrova kedjestag = rätt svårt att få det bra.
Tipsen är att testa med nya brickor med fräscha räfflor så hjulet hålls på plats bättre, fixa nån variant av spännare alternativt ta nån lämplig metallbit och slipa till som du liksom kan lägga framför axeln i dropouten så att hjulet inte kan flytta sig framåt och sist men inte minst så kan det ändå vara bra att fixa ett kedjestagsskydd. Går ju att göra nåt eget, annars har Scott en modell som passar just Voltage-ramarna.

Cyklist sa:
Små drev och supergrova kedjestag = rätt svårt att få det bra.
Tipsen är att testa med nya brickor med fräscha räfflor så hjulet hålls på plats bättre, fixa nån variant av spännare alternativt ta nån lämplig metallbit och slipa till som du liksom kan lägga framför axeln i dropouten så att hjulet inte kan flytta sig framåt och sist men inte minst så kan det ändå vara bra att fixa ett kedjestagsskydd. Går ju att göra nåt eget, annars har Scott en modell som passar just Voltage-ramarna.

Ok tack för de tipsen. Jag få väl snida till något verkar det som. Man vill ju pumpa inte meka;)

Tillbaka
Topp