Kinnekulle: 4-6:e juni!

:) man kan ju altid drömma om en downhillkarriär :) det får bli kinnekulle slalombackedownihll för alla "vi som vill men inte vågar"

Vi syns /Mats

the_TnT Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är väl ingen brådska och själva syftet med
> tråden är att hitta den mest optimala helgen :)
>
jag vill inte vara den som är hestig. Men jag tror ju fortare ett datum bestämt kan fler följa med.
För varje vecka som går dyker det upp andra erbjudanen, arrangemang, evenemang, och div. saker.
iallfall för mig (ursäkta klyshan) som har ett liv utanför happy och är aktiv i andra föreningar.

visst, kinnekulle är nog vårens prio 1 för mig del, men jag tror det kan underlätta med ett datum att skriva upp i kalendern.

Åhhhhh, jag har längtat otroligt mycket efter en ny happytur på kk. JAg är på. Har inte min tävlingskalender framför mig men jag har för mig att den helgen passar bra. Ska försöka att inte ha så bråttom därifrån denna gång. Och så ska jag ha mer med mig att äta. Stackars "snickerskillen" fick dela med sig flera snickers till mig sist. TACK!

Kanske vi ses!
//Emma

Aj då nu rök min lift. Någon annan som har plats för mig och
Stumpan plus lite gepäck t/r Kullen från Stockholm?
/Jerry

jomper Skrev:
> Ska vi slå happyrekord?
>
> 21-22 maj är en dålig helg för mig. Eller bra,
> eftersom jag är i Skottland då.. men jag kan inte
> cykla runt kullen.
>
>
> life is for living

För min del har det ingen som helst betydelse just nu. Det betyder inte att jag kan alla helgerna utan enbart att jag kan i dagsläget inte avgöra det hela.
Varmt och skönt väder är ju önksvärt. Kan ingen plocka fram väderstatistik för det olika alternativen så får det avgöra det hela?

Edit: ett ö blev ett å och medförde mer lättförståligheter...

Senast redigerad av en moderator:
Leo Skrev:
> 1:an eller 2:an, men vad hände med 7-8 Maj,
> ex.BST-helgen, är den körd eller är det för
> tidigt?

Jag tycker det är för tidigt, ja. Kullen var i fin prakt runt skiftet maj/juni förra året och det vore väldigt synd att missa Ramslökens blomning. Naturvetaren i mig och allt sånt du vet. Fast får vi en varm vår är det inget som hindrar att vi tar den helgen.

Leo Skrev:
> 1:an eller 2:an, men vad hände med 7-8 Maj,
> ex.BST-helgen, är den körd eller är det för
> tidigt?
>
> /Leo
>
bst helegen skull kunna funka, kanske de andra oxå.

Emman Skrev:
> Åhhhhh, jag har längtat otroligt mycket efter en
> ny happytur på kk. JAg är på. Har inte min
> tävlingskalender framför mig men jag har för mig
> att den helgen passar bra. Ska försöka att inte ha
> så bråttom därifrån denna gång. Och så ska jag ha
> mer med mig att äta. Stackars "snickerskillen"
> fick dela med sig flera snickers till mig sist.
> TACK!
>
> Kanske vi ses!
> //Emma
>

haha, snickerskillen =)
Du kan kalla mig zam här eller andreas i den riktiga världen.
Jag slapp släpa med mig de i onödan iaf.

Jag hoppas jag kan hänga med oavsett vilket datum det nu blir. Kinnekulle är alltid roligt, det vore kul att prova nån dag när det inte är så lerigt bara. Välj den dagen med bäst väder helt enkelt.

Bst-helgen, 7-8 maj, kanske ska undvikas. Hittade följande på <http://kinnekulle.just.nu/>:
"Första helgen i maj, grönskan är precis på väg, vit- och blåsippor blommar.
Då hälsar vi dig Välkommen till Vårrundan Kinnekulle 7 - 8 maj 2005
Vi som lever och verkar här är konstnärer, musiker, skådespelare, guider och många andra. Vi driver restauranger caféer och hotell, vandrar i skog och mark, tar hand om naturen och kulturen och håller bygden och den kyrkliga traditionen levande..."

Risk för att det är ovanligt mycket folk i spåren mao. Fast det kanske inte är så farligt? Vad vet jag...

Vilka är det/dem? Menar du dom som ordnar Vårrundan? Vad tyckte dom (kan nästan gissa...) och när var detta? Varför kallar du dom det? ;-)

Om vi skulle ta och bestämma oss kanske.....?
Jag vill väldigt gärna hänga med men vet också att ju tidigare något spikas ju lättare är det att göra plats i almanacken för det. På våren är det mycket som ska få rum för oss villaägande tonåringsföräldrar. Accept finns från min "bättre hälft" (Ulla) men det skulle kännas bra att kunna ta med det i planerna snart.
Dessutom är det väl bästa tiden på Kullen så vandrarhem och liknande kan kanske behöva bokas?

Någon får nog bli lite diktatorisk, men vem? Trådens upphovsman? I vissa lägen längtar man lite efter nån som pekar med hela handen.

Curt

...och så lyfter vi tråden.
Är det bara jag som behöver framförhållning? Det vill säga, är alla andra ansvarslösa spolingar/spolingor utan något som helst försörjningsansvar, relationer till andra eller behov av en ordnad tillvaro ;)

Curt

Det är bara Tobbe som startade tråden som kan bestäma datum. Att försöka ha något slags demokrati och rättvisa i ett sånt här fall funkar inte.

Angående datumen så är det väl inget som passar mig sådär jättebra.
Det blir liksom före-före-under tentaperioden där i Juni vilket är ganska olägligt.
Samtidigt kan det ju vara nyttigt att komma iväg på lite cykelepic mitt i tentapluggandet.

Frågan är väl bara hur man enklast tar sig till kullen ifrån Linköping. Men det kanske är
fler Linköpingsbor som skall dit (någon med bil?). Om inte annat får man väl se till att
locka med sig någon cykelkompis härifrån som har bil.

Är jäkligt sugen att göra lite comeback i sadeln, och varför inte göra det på samma ställe som man avslutade den 2004. Röven har börjat läkt och suget har infunnit sig. Jag röstar på alternativ 1 (bäst) eller 4 (nästan lika bra). Tobbe, it´s up to you!

iMats Skrev:
> Sorry bruse, det är fullt... ;)

Vad säger du för hemskheter? Vilka ska ifrån Stockholm då?

> (eller kolla första inlägget, datum ej ännu
> bestämt)

Datum: alt 2 och 3 (4 går bort, då det drar ihop sig mot skolavslutningar - gäller väl många?)

Bruse: Jag ska åka om det blir "rätt" datum, då kan du åka med mig. Eventuellt ville Max.K hänga på med, men jag har ju en V70 med takräcke, så det borde räcka isf.

Johan A (tidigare spindelbenen) Skrev:
> Bruse: Jag ska åka om det blir "rätt" datum, då
> kan du åka med mig. Eventuellt ville Max.K hänga
> på med, men jag har ju en V70 med takräcke, så det
> borde räcka isf.

Schnällt! Vad är "rätt" datum för dig? Alt 1 kolliderar med Cykelprovardagen och MTBTRE som jag tänkte va me på.

> Bruse: Jag ska åka om det blir "rätt" datum, då
> kan du åka med mig. Eventuellt ville Max.K hänga
> på med, men jag har ju en V70 med takräcke, så det
> borde räcka isf.

Jag vill gärna följa med. Jag hoppas att man kan få en plats om ni åker dit :)

Mvh Max

Är oxå grymt sugen att åka från Sthlm, men är begränsad till att bara kunna alt 2. Lite tidigt därför att definitivt utlova en ev skjuts eller att tigga dylik av annan. Fortfarande kan ju t.ex dop- och bröllopsinbjudningar rasa in... ; )

Verkar som alternativ 1 och 2 är populärast och av dem funkar alternativ 1 bäst för mig , även om jag gärna hade åkt så sent som möjligt. I maj kan det ju bli snö om man har otur...

haha Leo blir världskänd som den klättrande SC bullit-killen: http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=78853
undrar vad tnt tycker om att vi spionerar på hans påhitt utanför happy=) ?

Max: Såklart du får plats, du frågade ju faktiskt först.
Måste bara hitta ett sätt att transportera hojarna då jag bara har en Thule
på taket, eventuellt två vid avresa, men det vet jag inte.

> Måste bara hitta ett sätt att transportera hojarna
> då jag bara har en Thule
> på taket, eventuellt två vid avresa, men det vet
> jag inte.

Om du har en dragkrok, så har jag ett Thuleställ där man sätter cyklarna vid bakluckan.
Men då är bara frågan om du har det med ?

/M

feffemannen Skrev:
> Tobbe! Skärpning nu! När blir det?

Den som ändå det visste :)

Jag har lösa planer där i krokarna som jag inte vet när de faller ut. Förvisso kan jag väl besluta ett datum och sen kanske få banga själv, men jag lugnar mig en liiiten stund till så får ni leva i ovisshet :-D

Tillbaka
Topp