klädkod 2017

klädkod 2017
Stumpy sa:
gerrardsdobbar sa:
ething sa:
Kommer någon jävel och säger att höga strumpor är acceptabelt försvinner "vardagsrumsstämningen" DIREKT!

Ankelstrumpor, däremot. Det är fanimej en styggelse som knappt ens är acceptabelt på triathleter, Men där gäller inga regler ändå.

T o m eliten kör ju svarta ankelstrumpor, så helt fel kan det inte vara.
Det där är ju snarare normallånga strumpor. Ankelstrumpor slutar under ankeln i min värld. Såna som inte syns alls ovanför skon alltså.

klädkod 2017
Hmm, vi har alltid kallat strumpor som slutade strax över ankeln för ankelstrumpor, långt innan dagens låga ens fanns på ritbordet. Knästrumpor och ankelstrumpor, that's it. Det är väl bara jag som inte hängt med i svängarna. Typ, som vanligt.

klädkod 2017
Stumpy sa:
gerrardsdobbar sa:
ething sa:
Kommer någon jävel och säger att höga strumpor är acceptabelt försvinner "vardagsrumsstämningen" DIREKT!

Ankelstrumpor, däremot. Det är fanimej en styggelse som knappt ens är acceptabelt på triathleter, Men där gäller inga regler ändå.

T o m eliten kör ju svarta ankelstrumpor, så helt fel kan det inte vara.

Det där är inte ankelstrumpor.

Dessa var det som åsyftades:

Bilagor

• 1.0x0.jpg
    1.0x0.jpg
    9.9 KB · Besök: 18
klädkod 2017
Jag tyckte f ö längden på de crossnubbarnas strumpor var ganska lagom.

Men till civila kläder skulle jag aldrig ha något annat än ankelstrumpor modell osynliga till shorts.

klädkod 2017
Det beror väl på om man gillar sina skor och sina fötter eller inte.

Verkar ju f ö trendigt att gå strumplös i lågskor och långbyxor också.

Senast ändrad:
klädkod 2017
Tyvärr är det fortfarande skillnad på tjejer och killar. Vi blir snyggare ju mer vi klär på oss. Orättvist.
Dvs lite halvlånga strumpor blir snyggare på en kille.
Och vice versa. :)

klädkod 2017
Har man shorts civilt, ska man på sin höjd ha ankelstrumpor. Absolut inte längre än så.

Annars kan man lika gärna sälla sig bland folket som har tubsockor i sandaler. Fy fasen, det ni!

klädkod 2017
gerrardsdobbar sa:
Har man shorts civilt, ska man på sin höjd ha ankelstrumpor. Absolut inte längre än så.

Annars kan man lika gärna sälla sig bland folket som har tubsockor i sandaler. Fy fasen, det ni!
Fast ska man ha tubsockor i sandaler är väl shorts till obligatoriskt? :)

Och bleka lurviga ben.

klädkod 2017
Rattnalle sa:
gerrardsdobbar sa:

Fast ska man ha tubsockor i sandaler är väl shorts till obligatoriskt? :)

Och bleka lurviga ben.

Om man har tubsockor (vanligtvis med Team Sportialoggan på) borde man inte få vistas utomhus. Punkt!

klädkod 2017
Jag börjar nästan bli sugen på att köra höga strumpor till shorts nu.

Att ha strumpor men gömma dem inne i skon för att man inte vågar stå för det är så juvenilt.

klädkod 2017
Der Kaiser sa:
Jag börjar nästan bli sugen på att köra höga strumpor till shorts nu.

Att ha strumpor men gömma dem inne i skon för att man inte vågar stå för det är så juvenilt.
Strumpor fyller likt kalsonger en funktion som inte i alla sammanhang gör sig så bra väl synlig :)

klädkod 2017
mtb kläder gäller saken, just inhandlat specialized 2fo clliplite skor svart/röd o tänkte ett par svarta strumpor till, cykelnär svart med röda inslag, klass AM.
svårt att hitta ett par schysta shorts te sommarn, har nu ett par poc trail(trail?)

klädkod 2017
Trampatask'indian sa:
mtb kläder gäller saken, just inhandlat specialized 2fo clliplite skor svart/röd o tänkte ett par svarta strumpor till, cykelnär svart med röda inslag, klass AM.
svårt att hitta ett par schysta shorts te sommarn, har nu ett par poc trail(trail?)

Som du kanske märker har vi lämnat det ämnet för att istället diskutera civil klädsel.

:-) <- smajli för att visa på min humor.

klädkod 2017
Trampatask'indian sa:
Vad är det för fel på de du har då? Annars är det ju lite svårt att komma med förslag.

klädkod 2017
kläder för stök o bröt inte lycra, vad har du på dig för shorts o tröja? eller ni andra vad kör ni med på er?,
jag har inga speciella krav, nyfiken på vad ni andra är nöjda med och använder

Senast ändrad:
klädkod 2017
Har ett par Fjörå och ett par Ardent som jag växlar mellan. Diverse cykeltröjor jag samlat på mig en i taget och som visat sig vara bekväma. Men inget av det är "årets outfit" och vissa grejer börjar se rätt slitna ut.

Tillbaka
Topp