Naveus
Aktiv medlem
Klickande/knäppande Rock Shox- felsökningstips!
Hej,
Jag har en Scale 710 plus som inköptes sep/okt i fjol, den täcks alltså fortfarande av garanti och har inte gått många mil.
Det har uppstått ett kluckande/klickande ljud vid varje gupp/kompression av gaffeln som är en Rock Shox Recon Silver RL solo air.
Ljudet överröstar det mesta i skogen, inklusive mitt svettoflås.
Vet inte riktigt var jag ska börja felsöka, det är alltså inte bara när man lägger tyngd på gaffeln med frambromsen låst utan vid varje rot/sten/grop i spåren.
Ljudet uppstod ca 1 mil in i gårdagens skogstur på mildare stigar.
Den låter i både låst och olåst läge.
Ljudet uppstår även om man trycker på gaffelbrenen istället för att lägga tryck på styret.
Tips mottages innan jag åberopar garanti hos den utländska återförsäljaren!
Jag har en Scale 710 plus som inköptes sep/okt i fjol, den täcks alltså fortfarande av garanti och har inte gått många mil.
Det har uppstått ett kluckande/klickande ljud vid varje gupp/kompression av gaffeln som är en Rock Shox Recon Silver RL solo air.
Ljudet överröstar det mesta i skogen, inklusive mitt svettoflås.
Vet inte riktigt var jag ska börja felsöka, det är alltså inte bara när man lägger tyngd på gaffeln med frambromsen låst utan vid varje rot/sten/grop i spåren.
Ljudet uppstod ca 1 mil in i gårdagens skogstur på mildare stigar.
Den låter i både låst och olåst läge.
Ljudet uppstår även om man trycker på gaffelbrenen istället för att lägga tryck på styret.
Tips mottages innan jag åberopar garanti hos den utländska återförsäljaren!