Knakande/knarrande cykel
Jag håller på att bli tokig…cykeln knarrar så mycket så att det låter som en liten orkester
Det är något litet ljud som fortplantar på cykeln med kolfiberramen som resonanslåda. Det är oberoende av om jag sitter eller står och låter lika när jag tar i med vänster och höger ben. Jag har med uteslutningsmetoden kommit fram till att det är något med bakhjulet. För när jag byter till mitt gamla hjul så blir det tyst på knarrandet.
Hjulet är bara ett par veckor gammalt Aerlite Elite med DT Swiss 350-nav och ny Ultegrakasett.
Jag har provat följande:
-Smörjt in ekerkorsen
-Gjort rent och fettat in ytan mellan bodyn och kasetten.
-Testat en annan kassett.
-Smörjt in och dragit åt snabbkopplingen.
-Testat annan snabbkoppling.
Kan det vara ekernipplarna/ekrarna? Ska jag behöva plocka isär navet och bodyn och serva efter ett par veckor?
Någon som har några idéer?
Det är något litet ljud som fortplantar på cykeln med kolfiberramen som resonanslåda. Det är oberoende av om jag sitter eller står och låter lika när jag tar i med vänster och höger ben. Jag har med uteslutningsmetoden kommit fram till att det är något med bakhjulet. För när jag byter till mitt gamla hjul så blir det tyst på knarrandet.
Hjulet är bara ett par veckor gammalt Aerlite Elite med DT Swiss 350-nav och ny Ultegrakasett.
Jag har provat följande:
-Smörjt in ekerkorsen
-Gjort rent och fettat in ytan mellan bodyn och kasetten.
-Testat en annan kassett.
-Smörjt in och dragit åt snabbkopplingen.
-Testat annan snabbkoppling.
Kan det vara ekernipplarna/ekrarna? Ska jag behöva plocka isär navet och bodyn och serva efter ett par veckor?
Någon som har några idéer?