Knakande ljud från ram.

Carnal

Ny medlem
Knakande ljud från ram.
Hej. Har problem med ett knakande ljud från ramen. Har testat att fetta in sadelstolpen. Har kollat efter sprickor i ramen men hittar inga. Ljudet uppstår så fort jag ställer mig upp eller cyklar på ojämn mark. Ljudet verkar komma bak på cyklen men låter som det knakar vid styret ibland med. Har en scott spark 50 med bakdämpare. Någon som har någon aning var ljudet kan komma från?

Knakande ljud från ram.
Kan vara det mesta faktiskt. På min var det lagerna i baksvingen som var dåliga. Lät som det knakade både fram och bak, uppe och nere innan jag kom på vad det var. Innan dess hade jag varit på sadelstolpe, sadel, snabbkoppling till sadelstolpe, vevlagret, peadalerna etc.

Knakande ljud från ram.
Det är ota pedalgängorna. Plocka av pedalerna och fetta in ordentligt. Eftersom att det låter när du står upp lär det inte vara sadel/sadelstolpe. Ljud sprider sig snabbt i ramen, knaket behöver inte nödvändigtvis komma därifrån det låter.

Knakande ljud från ram.
Jag säger bakswing/länkage. Dela och fetta in. Jag hade en liten fågelunge i mitt länkage på min Anthem. När jag fettat in så dog den.

Knakande ljud från ram.
Jag hade knäppande ljud på min aspect 20 när jag trampade. Tog bort vevlagret. Rengjorde och fettade in. Monterade tillbaka o drog fast allt sen var det som nytt igen.

Tillbaka
Topp