Köpa Garmin? Kan vara läge nu!!

Zlatko

Aktiv medlem
SmartSelect_20220815-095210_Chrome.jpg

Laan 84s tips i dagens fynd tråd. Men det känns som det behöver basuneras ut i egen tråd. Det är anmärkningsvärda rabatter. Så anmärkningsvärda att jag TROR det är nåt fel. Aldrig sett sån rea tidigare på garminprodukter.
Ett axplock av rabatterna, jag har inte ens valt ut, det här de produkterna jag kolla upp på ren random.

Screenshot_20220815-095606_Chrome.jpg
Screenshot_20220815-095043_Chrome.jpg
Screenshot_20220815-094921_Chrome.jpg
Screenshot_20220815-095651_Chrome.jpg

Bilagor

• Screenshot_20220815-095651_Chrome.jpg
    Screenshot_20220815-095651_Chrome.jpg
    187.2 KB · Besök: 23
  • Screenshot_20220815-094340_Chrome.jpg
    Screenshot_20220815-094340_Chrome.jpg
    156.9 KB · Besök: 31

Zlatko

Aktiv medlem
Der klaraste exemplet på att det måste vara ett misstag är Garmin Enduro 2. Den släpptes ju för en vecka sen. Finns inte en chans att det priset är rätt.

Senast ändrad:

Laan84

Aktiv medlem
Det är klart bra deals, hoppas att min order från imorse går igenom 😄

Hade ett gäng bevakningar på prisjakt 🤣.

Bilagor

• D1D2AA6A-43C1-423B-AC00-4B03939886B1.jpeg
    D1D2AA6A-43C1-423B-AC00-4B03939886B1.jpeg
    98.6 KB · Besök: 73

Zlatko

Aktiv medlem
Fasen, nu blir jag besviken….. det vore väldigt surt för min del. Tråkigt när man redan glädjer sig för nya prylar..
Varför vore det surt? För du blir tvungen att handla ännu mer? 😂

Edit; ja, det är 35 på allt. AV MISSTAG. Går man in på deras erbjudanden/kampanjer så ser man tex....
SmartSelect_20220815-103116_Chrome.jpg

Men klickar man sig sen in på peirelli-däcken så är det 35% på dom också.

Det är på cyklar och allting!! Det här måste de upptäcka snart??

Senast ändrad:

implor

Aktiv medlem
Shoppade som satan. Se om de avbokar allt sedan.
Däck, groupset, dropper. Kollade gafflar men hade inga intressanta med rätt mått för mina projekt.

earnstrom

Aktiv medlem
Höll på att impulsköpa en onödigt dyr klocka, men nu har de hunnit fixa det vad det verkar... Ngn it-snubbe har nog ett jobbigt samtal med chefen att se fram emot...

Laan84

Aktiv medlem
Jag har fortfarande inte fått något mer än den automatiska orderbekräftelsen, men det ser ju mörkt ut….

Zlatko

Aktiv medlem
Jag har inte ens köpt nåt, men ändå intressant. Det verkar lite svårt att veta var gränsen går.
SmartSelect_20220815-112640_Chrome.jpg

35% på en produkt är ju inte uppenbart felaktigt. Det är ju absolut inte upp till kunden att kolla upp/ta reda på om alla varor är nedsatta till 35% och på så sätt inse att något nog är fel.

Nu är det väl ingen som tänker ta det här till Arn, men eftersom bikeshop säkert också vet att det ligger till så kanske de släpper igenom en del beställningar. Nu vet jag inte om hen som tänkte beställa en cykel blev kontaktad av bikeshop, eller om hen själv kontaktade dom. Om det var bikeshop som hörde av sig kan man ju tolka det som att såna dyra misstag tänker de inte släppa igenom, men kanske finns hopp för de billigare.

Laan84

Aktiv medlem
För att säkra mot fel står det även så här i den automatiska bekräftelsen:

OBS! Du kommer att motta två bekräftelser på din order. Den första är bara en bekräftelse på att din order blivit mottagen, den andra skickas ut efter att din order är manuellt godkänd.

ooms

Aktiv medlem
T.ex. första inlägget säger ju det direkt…

Visa bilaga 574318
Laan 84s tips i dagens fynd tråd. Men det känns som det behöver basuneras ut i egen tråd. Det är anmärkningsvärda rabatter. Så anmärkningsvärda att jag TROR det är nåt fel. Aldrig sett sån rea tidigare på garminprodukter.
Ett axplock av rabatterna, jag har inte ens valt ut, det här de produkterna jag kolla upp på ren random.

Visa bilaga 574320 Visa bilaga 574321 Visa bilaga 574322 Visa bilaga 574324

Laan84

Aktiv medlem
Jag kom in via direktlänk till edge 830, en av garmins äldsta aktuella modeller, inte helt konstigt med rejäl rea då. Misstänkte faktiskt inte något alls innan flera här märkte att det var på hela sortimentet, då hade jag lagt order sedan länge.

Zlatko

Aktiv medlem
T.ex. första inlägget säger ju det direkt…
Absolut. Jag trodde att det nog var fel efter lite undersökning. Men det är ju för att jag kollar mycket garmin (klockor) och vet när de släppts osv. Dessutom köpte jag en 955 solar när 21run hade fel pris.
Men random kund vet ju inte det här. De måste ha massor av ordrar som lagts av av totalt ovetande kunder, tex Laan84s Edge 830.
35% kommer aldrig definieras som "uppenbart fel". Så ja, ett litet hopp för att köpen ska gå igenom finns det nog.

kroem

Aktiv medlem
Absolut. Jag trodde att det nog var fel efter lite undersökning. Men det är ju för att jag kollar mycket garmin (klockor) och vet när de släppts osv. Dessutom köpte jag en 955 solar när 21run hade fel pris.
Men random kund vet ju inte det här. De måste ha massor av ordrar som lagts av av totalt ovetande kunder, tex Laan84s Edge 830.
35% kommer aldrig definieras som "uppenbart fel". Så ja, ett litet hopp för att köpen ska gå igenom finns det nog.
fast 35% rabatt på typ 2023-års produkter kan nog visst ses som uppenbart fel?

NickPick

Aktiv medlem
Möjligen. Samtidigt så sålde 21run Solar 955 ännu billigare än vad bikeshop gjorde! Hela 500 billigare faktiskt. Alla som köpte den klockan härifrån fick den levererad.
Skillnaden var nog att priset var rätt hos 21run. Var det du som försökte sälja din 955 och tjäna pengar på den antar jag?

Priset var kvar rätt länge och det försvann på den svarta först, men var kvar på den vita.
Man har ju tex kunnat köpa Garmin enduro 1 för 2500 ett par gånger. Bikeshop hade fel på hela sin sida, synd för oss! En ny anthem pro 2 för 35 lök hade varit trevligt.

Zlatko

Aktiv medlem
Skillnaden var nog att priset var rätt hos 21run. Var det du som försökte sälja din 955 och tjäna pengar på den antar jag?

Priset var kvar rätt länge och det försvann på den svarta först, men var kvar på den vita.
Man har ju tex kunnat köpa Garmin enduro 1 för 2500 ett par gånger. Bikeshop hade fel på hela sin sida, synd för oss! En ny anthem pro 2 för 35 lök hade varit trevligt.
Men vad är det du inte förstår? Jag har sagt åt dig i flera trådar nu att jag köpte en vit och min bror en svart. Min bror sålde sin. Ändå tjatar du vidare? Tro mig, hade jag sålt min så hade jag inte skämts för det. Men det har jag inte.
20220816_102328.jpg

Så nu kanske du kan sluta tjata om det?

Och nej, priset var inte rätt. Det enda som tror att priset var rätt är du, och du har fel. En så ny garminklocka har aldrig reats ut och kommer aldrig att reas ut.

Cjnilsson

Ny medlem
Jag fick mailsvar på en av ordrarna jag la om att varan var slut i lager, lång leveranstid och till fel pris. Vidare nämnde kundservice att de inte är juridiskt bundna till att leverera och att de kan makulera.
En annan order som också var till fel pris är nu på väg med PostNord.

Zlatko

Aktiv medlem
Jag fick mailsvar på en av ordrarna jag la om att varan var slut i lager, lång leveranstid och till fel pris. Vidare nämnde kundservice att de inte är juridiskt bundna till att leverera och att de kan makulera.
En annan order som också var till fel pris är nu på väg med PostNord.
Å fan. Var ordern som är på väg med postnord billigare än den "cancelade" ordern?

Cjnilsson

Ny medlem
Å fan. Var ordern som är på väg med postnord billigare än den "cancelade" ordern?
Ja. Allt jag beställde var det 35% på. Ordern som är på väg var på ett par cykelskor, den kanske "cancelade" var på en trainer. Så ganska stor prisskillnad. Antagligen väger de goodwill mot förlust.
Även beställt tempobågar som jag inte hört något om.

Topp