Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vält den inte. Inte på något hårt iaf.Jag får förhoppningvis hem min första kolfiberracer i slutet av veckan. Jag har tidigare bara haft alu-hojar men detta blir den första kolfiber!
Är det något speciellt man måste tänka på?
Tex när man transporterar den? Mekstället? Smörjmedel osv?
Vält den inte. Inte på något hårt iaf.
Använd INTE starnut om du kortar styrröret.
Kläm försiktigt i mekstället. Jag kör med ribbad gummimatta. Det GÅR krossa ramrör om man är oförsiktig.
Var lite försiktig med klämmorna på cykrlstället.
Jag har:Ändå rätt gött med stål.. ?
Jag har:
1 CF
4 Stål
2(3) Alu
Ja, stål är nice, men inget fel på CF. Det fungerar bra det också.
Åja.Vält den inte. Inte på något hårt iaf.
Använd montagepasta till sadelstolpe och styrstam (om du har cf-stryrrör)
Kläm försiktigt i mekstället. Jag kör med ribbad gummimatta. Det GÅR krossa ramrör om man är oförsiktig.
Annars är det bara att tuta och köra.
Det pajar även stålrammar tyvärr...Åja.
Krascha inte heller. Hur det kan gå såg vi senast i slutet av dagens TdF-etap.
Inte så att det plötsligt saknas 5 cm av överröret iaf!Det pajar även stålrammar tyvärr...
Nä, det går oftast sönder på ett bättre sätt. Bruten CF är också äckligt vass.Inte så att det plötsligt saknas 5 cm av överröret iaf!
Ska finnas en manual med från tillverkaren. Läs igenom den är mitt tips. Speciellt hur dom rekommenderar att man sätter upp den i ett mekställ, om man nu ens får hänga upp den i ett traditionellt mekställ alls.
Historian visar annat.Man får vara helt från vettet när man spänner om man ska spänna sönder en ram i ett ställ. Någon form av bedömning på vad som är rimligt hårt borde man klara av om man har kapacitet nog att ha lyckats lära sig cykla.
Historian visar annat.
Tänkte göra en sökning här på meningen ”Jag råkade…”men gav upp för min mentala hälsas skull. Sen finns det mycket riktigt en historie bortom detta forum.Den visar väl att vi genom historien haft mängder med folk som är helt från vettet?
Passerar du ofta byggarbetsplatser?Skyddstejp på utsatta delar som tex kedjestag och sadelrör. Min cykel har ett orginalskydd på kedjestagets ovansida, men vid passager av byggarbetsplatser kan även undersidan träffas av kedjan.
Ibland följer lite större grus med bakdäcket och träffar sadelröret.
Tex Biltema säljer skyddsplast.
Vält den inte. Inte på något hårt iaf.
Använd montagepasta till sadelstolpe och styrstam (om du har cf-stryrrör)
Annars är det bara att tuta och köra.
Och hur kan kedjan träffa undersidan av kedjestaget??Passerar du ofta byggarbetsplatser?
Och hur kan kedjan träffa undersidan av kedjestaget??
Ett gott råd är att ha en billig alustolpe liggande som får tjäna som nåt att hålla om när cykeln ska upp i stället. Alu tål ju lite påfrestningar som bekant ?Sätt klämman runt sadelstolpen i stället för ramen i mekstället.
Ramar har säkert några lyckats klämma sönder i mekstället, men sadelstolpe? ?
Tror inte det är möjligt.
Ja, hela stockholmsregionen är en byggarbetsplats med uppbruten asfalt.Passerar du ofta byggarbetsplatser?