Kolmården finns det några bra stigar?

Tobias B

Medlem
Morgondagen ska gå i stigcyklingens tecken och det ska bli så j...la gött! Söndagen ska tydligen blåsa bort totalt.

Vart bör man starta för att hitta bra stigar? Skäms att säga det men jag har ingen koll på stigarna där (Norrköpingsbo). Kommer på E4 från Norrköpingshållet. Teknisk åkning och kupperat om man fick önska.

Eniro har ju endel stigar markerade kan det vara något att satsa på?

Tack på förhand

Också Norrköpingsbo utan särskild koll på Kolmården, men har hört att stigarna omkring Skiren är fina. Delar av Sörmlandsleden ska också vara cykelbara. Jag har vandrat leden mellan Stavsjö-Katrineholm och de stigarna är fullt cykelbara och inte heller så svåra att finna.

Mellan Stavsjö & Katrineholm går en svinit kul tävling Ceres, kör där kul kul. Själv kommer jag tjata om lite guidning v 26 skulle jag tro å gärna runt Stavsjö då farsan bor där. Ceres utgick även från hans vandrarhem som han byggde där men numera har sålt å blivit gammal. Minns inte så mycket därifrån då det var över 20 år sen man cyklade där & då oftast runt där Kolmårdsbiken går.

json88 skrev:
-------------------------------------------------------
> Safariparken borde väl va spännande nog att
> cykla i..

Just det DH är för fegisar

EST skrev:
-------------------------------------------------------
> Mellan Stavsjö & Katrineholm går en svinit kul
> tävling Ceres, kör där kul kul. Själv kommer
> jag tjata om lite guidning v 26 skulle jag tro å
> gärna runt Stavsjö då farsan bor där. Ceres
> utgick även från hans vandrarhem som han byggde
> där men numera har sålt å blivit gammal. Minns
> inte så mycket därifrån då det var över 20
> år sen man cyklade där & då oftast runt där
> Kolmårdsbiken går.

Är det att följa Sörmlandsleden som gäller då eller?

Stafsjö är ett perfekt ställe om man ska cykla roliga stigar...finns kanon stigar åt alla håll där ifrån. Djurparken är oxå ett bra utgångsläge för stigcykling.

//Tobbe

Det är skitbra. Jag har bott i Lofsdalen nu ett tag å ja det är efter Åre kanske sveriges bästa stigcykling på fjäll men Kolmården längtar jag till (är därifrån) ska dit på lördag söndag p längtar massor. Jag ska försöka cykla där hela v16.
Åby är bra att starta men kan vara svårta att hitta därifrån ut i skogen. Men du ska trampa uppför så hamnar du rätt säkert.

Vi startade i Stavsjö vid Skiren sedan drog vi Sörmlandsleden sträcka 31:1 och sedan tillbaka ner mot Stavsjö. Några surhål fällda träd och svårcyklade spänger annars var det en riktig kanontur. Torrt och fint flackt uppför fina flatberg och cykelbart nästan hela tiden.

Tack för tipsen!
Tobias

Tillbaka
Topp