Kompabilitet utanpåliggande vevlager

Trident

Aktiv medlem
Jag undrar om någon här har full koll på vilka märken som är kompatibla med varandra ? Jag vet att RaceFace och Shimanom funkar bra men hur är det med övriga, jag har ett FSA parti som jag skulle vilja köpa ett RaceFace lager till.

Anledningen är så dum att de finns i blått vilket jag har som tema på min nya hoj.

Mvh
Porath

Shimano, FSA och Race Face är kompatibla med varandra. Truvativ ser lite annorlunda ut. (Enligt enduroforkseals.com)

Tackar för det Håkan, då återstår bara frågan för mig om jag skall prioritera 'rätt' färg framför kvalitet på lagret för efter vad jag har kunnat läsa mig till så ligger RF i botten där....

//Porath

du kan ju köpa RF och sen när själva lagren rasar skaffa nya keramiska lager från Enduro (som är rätt prisvärda faktiskt)

hakanf skrev:
-------------------------------------------------------
> du kan ju köpa RF och sen när själva lagren
> rasar skaffa nya keramiska lager från Enduro (som
> är rätt prisvärda faktiskt)

Jo lagren är ju relativt billiga, men frakten är höjd. tror den kostade ca 250 spänn. så det blir ju ganska dyrt med lager för 650 eller vad dom nu kostar...

Här hittade jag lite blåa grejor .Firman är från belgien så det är nog inga problem med att beställa därifrån <http://www.zapata.be/zz121.htm>

hakanf skrev:
-------------------------------------------------------
> du kan ju köpa RF och sen när själva lagren
> rasar skaffa nya keramiska lager från Enduro (som
> är rätt prisvärda faktiskt)

Fast de var väl bara halvkeramiska (kulorna, lagerbana av stål) om jag förstod det hela rätt, därav priset? Eller har jag missförstått?

Tillbaka
Topp