konvertera 3*9 till 1*9

Boogan

Ny medlem
konvertera 3*9 till 1*9
Jag har en commencal meta 55 som jag vill köra en klinga med bash och styrare istället för 3 klingor.
Har försökt få grepp om vad som behövs men utan framgång.
Hoppas nu på att det allvetande forumet snabbt kommer till undsättning och hjälper mig!
Om inte för min skull så för min arma kropp som lider efter senaste kedjehoppet i nedförslutning...

konvertera 3*9 till 1*9
Det är inte så svårt. Kolla om ramen har fästen för kedjestyrare, annars så köper du en som du monterar på samma sätt som din nuvarande framväxel (som du givetvis monterar bort).

Lilla och stora klingan tar du bara bort med de skruvar som finns där. Istället för stora klingan så monterar du en bash av lämplig storlek. Ska du ha ny klinga så rekommenderar jag E-Thirteens snygga eloxerade. De finns i alla möjliga storlekar, själv kör jag en 34 och en 35 på mina cyklar. Som referens (ifall du inte visste) så är din mellanklinga med allra största sannolikhet 32.

Men först och främst så borde du nog kika på ramen, och kolla upp vad du har för möjligheter till att fästa en styrare. Själv fick jag på min AM-hoj använda den typen som kläms fast av själva vevlagret.

Sen är frågan om du verkligen behöver en bash? Du får en avsevärt bättre markfrigång när du tar bort storklingan och om den fortfarande är hel på ditt nuvarande vevparti så behöver du troligen ingen. Finare att blinga till det med en klinga i fin färg som syns! ;)

Du bör även klura på om du behöver styrare med kedjespännare eller utan? Jag kör ganska stökig terräng med enbart styrare upptill och ingen spännare nertill. Fungerar utmärkt.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp