Konvertera roval control från tc till vanlig end cap (boost 15mm)

sivan

Aktiv medlem
Någon som kan hjälpa mig med att hitta rätt End Caps tll frontnav Roval Control ( pre 21) vill konvertera från TC till vanlig 110/15mm . tänkte ju använda hjulen till en Fox gaffel.

de jag inte blir riktigt klok på är vilka end caps ja ska ha? hittar bara varianter som säger passar endast till nav med axel 19mm . men på mina nav stickar ju inte axen ut som de gör på ett dt240 nav, om ja förstår saken rätt har dt350 naven uppdateras efter 2021 så de påminner om Dt240 naven när de gäller end caps:en. där man trycker på end cpen på själva axeln. på mina så ska dessa pressas in i navet. (axeln slutar inne i navet. så frågan är finns de end caps att köpa ?

Jag har tyvärr inget svar på din fråga men hade ett liknande problem med ett par roval-hjul för ett tag sedan.

Jag lyckades hitta artikel-numret på den del jag behövde och kunde på så vis hitta den från en tysk webb-shop jag aldrig tidigare hört talas om.

Kanske du kan kolla med specialized om delen finns och i så fall vad artikelnumret är? Specialized Concept Store borde kunna hjälpa till kan man tycka?

Det är inte så att du bara kan snäppa bort ett par TP-adaptrar från navet?

De går att snäppa bort TC ”plattorna” men då blir ju navet lite för ”smalt” de man ska bryta till bör ju vara några mm bredare för att kompensera detta.

Aha, hade för mig att jag bara snäppte bort mina och körde, men jag minns säkert fel isf.

Aha, hade för mig att jag bara snäppte bort mina och körde, men jag minns säkert fel isf.

På min frus Roval Traverse funkar det så. Men den har Specialized nav fram. Det är oklart om TS har Specialized eller DT Swiss framnav.

Ska ja vara är ärlig vet ja ju inte om de är DT eller spezzz nav förutsatte att de var 350 nav har läst att de ska vara det någonstans. Misstänker att om ja sätter dit hjulet å drar åt så lär de nog passa fast som sagt de blir ju några mm för smalt. Om nu inte avståndet är större på gafflar avsedda för TC .

Ja, är navet inte 110mm utan TC-brickorna så skulle jag också leta efter ersättningsdelar.

Tillbaka
Topp