Konvertering, Campa med flatbar

Willie

Aktiv medlem
Hej,

Är sugen på att byta bort bocken på min vardagshoj till förmån för ett flatbar. Idag sitter en Campa veloce 10s grupp på cykeln. Någon som vet om jag kan köra shimano eller sram växelreglage till denna eller om jag måste stöka och ändra wire pull?

Någon som har koll på hur mycket vajer campa drar mot andra?

Tack på förhand!
//W

Stöka var ordet... det är olika cable pull. Hade planer på detsamma för några år sedan men gick ej vidare. Det fanns Campa flatbar reglage att köpa tidigare men de är nog ganska svåra att hitta, kolla eBay. Annars kan du väl sälja Campa delarna på Happy (det finns fortfarande några Campafrälsta där ute...) och köpa lite billiga Shimano/Sram prylar. Den resan är nog enklare om du vill behålla cykeln ett par år.

Stöka var ordet... det är olika cable pull. Hade planer på detsamma för några år sedan men gick ej vidare. Det fanns Campa flatbar reglage att köpa tidigare men de är nog ganska svåra att hitta, kolla eBay. Annars kan du väl sälja Campa delarna på Happy (det finns fortfarande några Campafrälsta där ute...) och köpa lite billiga Shimano/Sram prylar. Den resan är nog enklare om du vill behålla cykeln ett par år.

Låter som dom tankarna jag var i alltså.. Tråkigt när campa gruppen är så fin ändå men då får det bli fiskeprylar istället då ;)

Det finns just veloce 10s flatbar reglage. Sälj reglagen du har, kanske i värsta fall blir en tusenlapp imellan sen funkar resten som vanligt fast du har rakt styre. Har gjort detsamma vid 3-4 tillfällen. De är iofs svårare o svårare o hitta men ebay dyker de upp på med jämna mellanrum.

Tjena!

Kommer inte ihåg om det var på niodelat eller tiodelat där jag satte ett Shimanoreglage och sen satt vajern på fel sida av skruven på bakväxeln och fick det att lira riktigt bra.

Tillbaka
Topp