fyrbåk skrev:
-------------------------------------------------------
> Sambal Oelek skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag köpte billigt Alibaba-kit som jag är
> nöjd
> > med, kan posta mer info när jag kommer hem om
> det
> > känns intressant
>
> Info tas tacksamt emot :-)
Köpte ett kit härifrån:
http://www.aliexpress.com/store/1426044
det finns lite olika, jag valde 250W/36V och med display, tumtrottel, pedelec.
Vill man ha den laglig skippa att montera trottel och begränsa hastigheten till 25km/h i styrenheten (görs via displayen/knappar).
Den jag valde är en framhjulshubmotor med färdigt hjul (man får dock se över ekerspänningen märkte jag). Väldigt lätt att montera allt, görs på någon timme. Du får också välja om du ha vill ha hjul, storlek på hjul, svart/silver motor. Har använt den ganska mycket nu och tycker det är ganska bra med framhjulsmonterat faktiskt, vill ha bak först men pga navväxel bak blev det fram. Tycker det var bra såhär i efterhand. (visst, har man en kraftig motor förstår jag att man inte vill ha motorn fram, så den kan spinna och ha sig, men en "normal" är det inga problem med).
Batteri tog jag från ett annat ställe på Alibaba, de hade en mängd olika, valde ett för pakethållare (det blir bra tyngdpunkt på cykeln då om man har motorn fram och batteri bak). Samt att det blir rätt snyggt med det batteri jag tog, i själva batteriboxen (den fasta delen) får man t om plats med motorstyrenheten, den gick precis dit (är ca 10x7x4 cm). Vet inte om jag kan rekommendera just min batterileverantör, allt var kanon förutom att packet var väldigt slarvigt hoplödat, har fått laga det två ggr, tur man är händig och har tålamod (det var iaf inte batteripoler, andra saker som tur var).