Köpa 26 tums MTB-däck

Köpa 26 tums MTB-däck
Är det någon här som kan tipsa om bra 26 tums MTB-däck för offroadcykling? Pratade nyss med en butik på orten (Piteå) som hade Continental Race King, Mountain King och Double Fighter 3. Jag tänkte cykla Fjällturen på lördag och bör byta upp mig från mina 26x1,7 (smala vikbara Ritchey Z Max).

Köpa 26 tums MTB-däck
Beror ju väldigt mycket på vilken typ av terräng du avser med offroad, det finns många olika typer av däck även om det mesta med riktiga dobbar troligen är ett bättre val än z-max

Se bara till att välja modeller med black chili gummi (om det är Continental däck).

Köpa 26 tums MTB-däck
Niklas Johansson sa:
Är det någon här som kan tipsa om bra 26 tums MTB-däck för offroadcykling? Pratade nyss med en butik på orten (Piteå) som hade Continental Race King, Mountain King och Double Fighter 3. Jag tänkte cykla Fjällturen på lördag och bör byta upp mig från mina 26x1,7 (smala vikbara Ritchey Z Max).

Hei
Om du har Raceking 2,0 / 2,2 så vil det fungere utmerket. Ser ut for at det blir fint väder under helgen.

Köpa 26 tums MTB-däck
Kör Mountainking Protection och har superbra grep. Heller inte en enda punka på hela säsongen trots slang och endel DH cykling. Dock 27.5or. men rekommenderas av mig iaf

Tillbaka
Topp