Köpa cykel?

Johan_

Medlem
Köpa cykel?
Då var det dax igen för en ny MTB. Tycker att min gamla kräver för mycket i underhåll i förhållande till cykeltiden. Har funderat nu ett tag på vad för MTB som skulle vara lämplig. Egentligen vill jag ha någonting som är hyfsat lätt att underhålla och hyfsat billigt. Därav har ibland funderingarna gått åt singel speed hållet men jag vet inte om det är det bästa.

Provcyklade en Commencal Combi Disc storlek L på cykloteket för en vecka sedan. Blev då förtjust i prislappen (6 675 kr) och cykeln. Men då jag har flyttat från Stockholm till Finspång (i närheten av Norrköping) tycker jag att det känns onödigt att betala för den service som är inkluderad när man köper i affär som jag inte kommer kunna ta del av.

Min kravspec är en cykel för under 10 kkr som är lättskött och inte går sönder och är rolig att cykla på :-). Vill gärna provcykla (i Norrköping eller Stockholm) innan jag köper men har ingenting emot att beställa från Storbritanien eller Tyskland (bara det är inom EU).

Då till mina frågor:
1. Är ovanstående cykel prisvärd och finns den att beställa från någonannanstans till ett bättre pris?
2. SS är det lämpligt?

Tacksam för svar!

/Johan

Köpa cykel?
jag hade inte velat ha ss som enda cykel, jag har en fin xc cykel som jag tränar på och en lite skitigare ss som jag är ute och njuter på, istället för att gå en promenix så tar jag med termosen och bara mår gött. Ha en ss som projekt, kanske göra om din gamla? Commencal brukar vara billigt i england, fina cyklar, har inte koll på den modellen men brorsan fick en med reba och lull lull för under tio tusen. Det är kul att bygga och leta begagnade delar till en egenbyggs ss, sen blir det alltid delar över när man uppdaterar finhojen! nLycka till!

Köpa cykel?
Då var en Large beställd från Merlin cycles. Hoppas de kan leverera den inom skälig tid. Hyfsat hög transportkostnad på 79,95 pund(!), men det får man ta då summan blev 5300 kr.

Tack för råden Anders! Skönt att veta att man förhoppningsvis kan lita på affären. Får bli en butiksresention när jag fått cykeln.

MVH
Johan

Köpa cykel?
Dom hade slut på cykeln mailade och frågade. Har någon något annat förslag på butik som säljer Commencal till bra priser?

Går även bra med en Commencal combi deluxe då den också har samma ram vad jag förstår och en OK prislapp.

MVH
Johan

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp