köpa cykelgrejer i new york

tobiascyklar

Aktiv medlem
Jag ska strax till new York och skulle vara kul att handla nåt kuligt man inte får tag på så lätt hemma eller i Europa.

Speciellt propra cykelskor som funkar med kostym och kontorsfähig cykelväska står på önskelistan.(många bra väsktips i denna tråd http://happymtb.org/forum/read.php/1/2669804)

Cykelskor tror jag är svårt, de jag hittat är främst quoc pham, och de känns kanske inte klockrena. Men vill gärna prova!

Tips på prylar och butiker mottages tacksamt!

Hej!

En trip till RA kan man göra och de har hyfsat mkt grejjer, men inte speciellt kul butik.

Toga är helt ok på typ 64 gatan, mkt specialized osv så inte så unikt.

Mitt tips är att njuta av staden istället:), butikerna är generellt sätt inte så roliga (besökt ett 10-tal) känns "fattiga" och dollarn sjukt dyr nu för oss.

(Nån skrev om paragon, känns som en outletbutik fast med "normala priser" men stort utbud av tex running, cykel har det nästan
lagt ner)

På väg hem nu...

Summering: new York ingen cykelstad. Var på (de bästa, var på flera)
Chrome: litet utbud, inget för mig
Paragon: mycket grejer, också vagt cykel relaterat.
Bike habitat min favorit, bra väskor, eget märke, mission, carradice.
Bike velo eller NGC: litet utbud

Men väldigt litet fin pendling grejer, som jag letade efter, en del ryggor jag inte sett i Sverige, men föll inte.

Generellt, väldigt små affärer med litet utbud. Nyc ingen cykelstad.

Ride Brooklyn i Williamsburg var trevlig och en av de större vi såg. Annars var väl de flesta lite mindre och inriktade på pendlare/hybrider.

REI hade en jättebutik med cykelavdelning såg jag, sen fanns det ju mindre butiker på ganska många ställen. När jag googlade så verkade det ligga ganska mycket butiker runt Central Park men där var vi inte så mycket.

Tillbaka
Topp