Köpa en commencal meta 5.5.2

Hallå.

Har blivit sugen på att skaffa en cykel och mer eller mindre bestämt mig för en AM. Har läst en hel del gott om metan men även en del mindre bra saker. Hur som helst så undrar jag lite över storleken och vad som kan tänkas passa mig. Jag är 1.64 med en benlängd på ca 72 cm, just nu har jag siktet inställt på en small. Har kollat på olika storleksguider, och många säger small, men det vore trevligt att få höra åsikter från er som äger en :).

Slutligen så tänkte jag höra om Merlin Cycles är några att lita på, det verkar som det när jag läser recensionerna som finns här på happy. Men jag blir bara så misstänksam över deras låga pris (£1214,96) :D.

Small (Medium)
Seat tube length: 405 (430)
Seat tube angle: 68,5 (68,5)
Head tube angle: 68,0 (68,0)
Head tube length: 115 (125)
Wheel base: 1081 (1105)
Top tube length: 547 (571)
Chain stay length: 425 (425)
Fork length: 510 (510)

Mvh
Christian

Jag har en meta 4.2. Tror att geometrin är likvärdig. Är 173 lång och har en benlängd på 76 cm (skrevet till hälen). Jag har en medium om det hjälper dig något?

Kolla vad priset blir med frakt från Merlin cycles. cykloteket.se har rea nu och då blir inte prisskillnaden så stor tror jag.

Turbo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har en meta 4.2. Tror att geometrin är
> likvärdig. Är 173 lång och har en benlängd på
> 76 cm (skrevet till hälen). Jag har en medium om
> det hjälper dig något?

Stojje skrev:
> Hej, är 172 och har en medium. Rekomenderar dig en
> small

Tack för era svar, det verkar som om det blir en small.

Torsken skrev:
> Kolla vad priset blir med frakt från Merlin cycles.
> cykloteket.se har rea nu och då blir inte
> prisskillnaden så stor tror jag.

Jag vet inte riktigt vad frakten ligger på hos Cykloteket men det skiljer ungefär 4000 kr, då är frakten medräknad hos Merlin cycles. Dock blir skillnaden mindre efter idag eftersom deras erbjudande om 10 % rabatt på Commencal slutar idag.

Tillbaka
Topp