Köpa en cykel ..

• Trådstartare Trådstartare Xel
  • Start datum Start datum
Köpa en cykel ..
Det är en jäkla skillnad på storlekar på dirt-hojar och XC hojar. På en dirt vill man ju ha en något mindre ram för att den ska vara lätthanterlig (i luften). Har dock inte en susning på vilken storlek du ska ha så vänta tills någon som faktiskt kör dirt svarar :)

/C

Köpa en cykel ..
Jag kör street men min kusin kör ju xc o han e 1.84 o har en ramstorlek på 17" det e lagom för han.... sen är det ju hur det känns....testa en sådan cykel innan du bestämmer dej....

Köpa en cykel ..
Xel, ändra rubriken så den blir mer ämnes-specifik så tror jag du kommer få lite tips.
Sen kan du ta bort det där skrattet också. Kan uppfattas som hånskratt.
Nu kör jag i.o.f.s inte dört själv men två Konor står här hemma och båda är storlek medium och passar perfekt för mina 176cm. Jag antar att storlekarna är anpassade efter åkstil och att en medium dört-hoj därför skulle passa mig lika bra som de andra medium-hojarna jag har. En för liten hoj är ju bättre än en för stor och det sitter ju redan en tok-liten styrstam orginal så chansa på en medium kanske och i värsta fall få byta till en lite längre styrstam?

Köpa en cykel ..
Nä, aldrig i livet att de är till salu! Hemska tanke! Jag gillar mina Konor =)
För den nyfikne finns bilder i min AI. (lite förändringar har gjorts sen fotot togs)

Köpa en cykel ..
givetvis är storlekarna väldigt individuella och man bör ju testa innan man köper. men enligt mig så ska en dirt/4x cykel ha mott imällan 13 och 16 tum.

Köpa en cykel ..
Xel skrev:
-------------------------------------------------------

> finns de bättre priser på någon annan
> affär kanske?

Frakten från England brukar vara rätt dyr. Konas priser brukar vara ganska lika över hela europa så troligtvis är det inte billigare där. Däremot kan det ju vara så att just den modellen kan vara slutsåld i Sverige och då är det ju inte mycket att göra åt.

Häggs brukar ha bra priser, inte helt omöjligt att det är billigare där om han har någon hemma, ring Sivert. http://www.haggs.nu/catalog/index.php

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp