Köpa en extra MTB - vad tror ni?

Rikard87

Medlem
Hej,

Har sedan något år tillbaka cyklat MTB med en trek fuel ex 9,8gx som jag är väldigt nöjd med. Funderar nu på att köpa en HT att komplettera MTB garaget med, exempelvis en Commencal Meta HT V3 Signature. Cyklar främst stig och tekniskt hemmavid och några resor till fjällen per år och tänker att den skulle komplettera cyklingen men också kunna användas som exempelvis vintercykel. Vad tror ni?

Mvh
R

Förstår inte hur den skall komplettera en fuel ex som lär vara bättre på allt inklusive vintercykling i skogen? Bor du i Stockholm eller längre norrut sliter nog vintercykling imindre på cykeln än sommarcykling. I alla fall om det är minusgrader/snö.

Eller tänker du för typ pendling på saltade cykelbanor?

Har du stålarna så kör. HT'n kommer inte vara bättre på egentligen nånting, mer att det blir en annan cykling. Större variation i cyklingen överlag tycker jag gör mycket för hur roligt det är att cykla. N+1 är sant.
Det går bara slita på en cykel åt gången så driftskostnaderna behöver inte bli fullt så dramatiska som en kan tro.

Absolut!

En HT är väldigt kul att ha och gör det roligt att utmana sig att köra samma saker som man gör med sin fulldämpade cykel.

Min HT används ofta och är lik geometrin den du tittar på. Men jag har 27" hjul.
(Commencalen är sjukt snygg ju!).

Skaffa nu !

Tillbaka
Topp