Köpa Leader

uberweiss

Medlem
Köpa Leader
Håller på att köpa min första riktiga fixed och har fastnat för Leaders ramar. De har släppt två nya modeller för 2016 som jag är sugen på, 721 och 725:

721: https://leaderbikes.com/products/2016-products/721-complete
725: https://leaderbikes.com/products/2016-products/2016-725-complete

Har läst lite blandade reaktioner på nätet om Leaders ramar, hur är dom när det gäller kvalité osv? Även fått tips om att istället titta på Aventon men jag gillar verkligen 725ans breda sadelstolpe som jag inte sett på någon annan ram i samma prisklass. Finns det några andra bra alternativ?

Nästa utmaning är att försöka få tag på en ram/cykel, det verkar dyrt och svårt att få tag på ramarna i butik här i Stockholm. Har inte heller sett någon europeisk butik som fått in senaste 725an.

En komplett 725a skulle gå på ca 8500 med frakt att köpa direkt från Leaders hemsida. Har någon testat beställa därifrån? Finns det några risker/nackdelar med att beställa cyklar från USA?

Många frågor :)

Köpa Leader
Jag har en Leader (en Kagero) som jag haft i ca 4 år. Jag gillar den även om ramen inte är så aggressiv som man önskar. Men helt ok för att vara i alu. Köpte hem den via Childstore i Sthlm, numera 116 bike shop. Regga dig på fixedgear.se om du inte redan gjort det. Där kan du få bra hjälp från fler fixienördar :-)

Så här ser min ut:

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    258.8 KB · Besök: 97
Köpa Leader
Kolla bara reachen, 725 har tokigt lång reach på storlekarna, 721 en gnutta kortare, så ta med vilken typ av styre du ska köra när du väljer.

Köpa Leader
Hej überweis,
Vi är säljer Leader i Sverige, så om du är intresserad av en så kan vi säkert hjälpa dig.
När du beställer från USA tillkommer tull 15%, moms 25% på inköpsvärdet samt frakt och även en administrativ kostnad (beror lite på vilket fraktföretag som den kommer med) Posten har jag för mig fakturerar 195 kr för att föra över en elektronisk fil till tullverket.
Så prisdiffen att beställa från USA eller köpa av din LBS eller en svensk återförsäljare är marginell.

Tillbaka
Topp