Köpa racer

The big O

Ny medlem
Köpa racer
Efter allt snack om Vätternrundan de senaste veckorna här har jag börjat känna ett sug efter att hänga med i sub9-klungan. Det finns ett problem dock. Jag har ingen vettig cykel till det hela, det känns nämligen inte som att MTB är det bästa valet för de hastigheterna så därför startar jag den här tråden. Har tänkt lägga upp till 10 000 ungefär och jag behöver därför tips om vad som är vettigt i den prisklassen. Är det Tüskland som gäller eller finns det något alternativ om man vill ha mycket cykel för pengarna? Jag har snackat lite med Cykelcity om Columbus Pinta men de verkar ha slut på ramar i min storlek. Jag gjorde testet på Wrench Science och enligt det ska jag ha en 54 cm ram.

Köpa racer
Passa på nu när butikerna säljer ut sina -05 or. Alviks cykel har en svinmullig Trek 1400 för 10500.- Jag ingen exakt koll på storleken dock. Men den var för stor för mig. Räser är tufft.
/J

Köpa racer
Jag slog till på en Battaglin Stealth från Haga cykel för 9.995:-. Jag har bara hunnit köra ett pass på den men för mig kändes den j-vligt skön!

Bilagor

• batt_stealth105_05.jpg
    batt_stealth105_05.jpg
    55.1 KB · Besök: 48
Köpa racer
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Passa på nu när butikerna säljer ut sina -05 or.
> Alviks cykel har en svinmullig Trek 1400 för
> 10500.- Jag ingen exakt koll på storleken dock.
> Men den var för stor för mig. Räser är tufft.
> /J
>
>

Det är en 56cm som finns kvar hos oss.

Köpa racer
visst känns det bättre o handla i sverige, men samtidigt, för 10000 får man ju typ full ultegra från tyskland. skulle ja slagit till på, speciellt om man är rätt säker på storleken.

Köpa racer
Skrivet av Baltazar igår 23:12

visst känns det bättre o handla i sverige, men samtidigt, för 10000 får man ju typ full ultegra från tyskland. skulle ja slagit till på, speciellt om man är rätt säker på storleken.

....................
Får en under 8000 om man letar lite

Köpa racer
bossebus skrev:
> Får en under 8000 om man letar lite

jojo, gav bara ett exempel :D sen så frågade han om hojjar för 10000, därför jag sa den summan, man får vara duktig om man hittar en utomland som kostar exakt den summan, blir ju antingen lite över eller lite under :D

Senast redigerad av en moderator:
Köpa racer
Det jag egentligen är ute efter är en så billig cykel som möjligt. Jag köpte en ny skogscykel för ett par månader sedan (Trek 6700) så min cykelbudget är redan rätt pressad. 10 000 eller 1000 € är väl nästan att betrakta som en smärtgräns. Kan jag komma undan med mindre blir jag bara glad.
Vilka komponenter ska jag leta efter? Räknar med att cykla typ 3-400 mil per säsong så jag vill ha nåt som håller. Räcker Tiagra eller ska jag gå upp till 105 och vad heter motsvarande Campagnolo? Vad är egentligen skillnaden mellan Shimano och Campa? Vad jag har förstått är Campa mer omtyckt här. (Hur långt är ett snöre? =))
Med hjälp av mina minst sagt bristfälliga kunskaper i Tüska har jag lyckats skaka fram de här:
Radon Boa med Ultegradelar
Scott Speedster s3 med 105
Cicli med Ultegra
2danger med 105
2danger med Campa Veloce
2danger med Ultegra, samma pris som den med Veloce

2danger-alternativen tycker jag verkar bäst utifrån pris coh komponentuppsättning men jag blir lite tveksam när jag läser butiksrecensionerna.

Köpa racer
jag hade av de där satsat på Radonen, dels för att jag tycker den har bäst komponenter, även hjulen är kända. det är visserligen inga ultega hjul, men det är fina o prisvärda hjul från shimano. man vet man vad får.men skulle även köpa den för att det är från en butik som är mycket bra att ha o göra med. vilket är en minst lika viktig faktor.

Senast redigerad av en moderator:
Köpa racer
The big O skrev:
-------------------------------------

Jag har snackat
> lite med Cykelcity om Columbus Pinta men de verkar
> ha slut på ramar i min storlek. Jag gjorde testet
> på Wrench Science och enligt det ska jag ha en 54
> cm ram.
>
> /Olle

Ah, min storlek. Du kan få låna min Pinta om du startar på kvällen och är runt pölen före 03:00. Då hinner jag pumpa kedjan och smörja däcken innan jag själv ska ge mig av;)

Köpa racer
Johan S skrev:
> Ah, min storlek. Du kan få låna min Pinta om du
> startar på kvällen och är runt pölen före 03:00.
> Då hinner jag pumpa kedjan och smörja däcken innan
> jag själv ska ge mig av;)

Hehe... Helt klart de billigaste alternativet men jag måste ju ha nåt att träna på också...

Köpa racer
The big O skrev:
> Hehe... Helt klart de billigaste alternativet men
> jag måste ju ha nåt att träna på också...

De dagar som Johan kör mtb så tar du Pintan.. :)
/J

Köpa racer
bigmollo skrev:
>
> De dagar som Johan kör mtb så tar du Pintan.. :)
> /J
>
Hehe, vad flamsigt det kan bli ibland;9

Tillbaka
Topp